Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av ♥Jennie♥ - 16 oktober 2008 09:36

Kom till dagis på morgonen och vi blev bemötta av - ingen.

Det var ingen på avdelningen.

Vi var själva.

Vi och ett annat barn med sin pappa.


Sen kom det in en annan fröken som sa att Hannas fröken var utanför.

Hon kom in och blev alldeles paff över att det inte var nån inne på avd.

Hon visste att en av fröknarna var ledig igår men skulle inte vara det idag.

Så nu hoppades hon att inte vara själv med 14 barn hela dagen. 

Bra planerat...not.


Har ringt till den privattandläkaren jag går/gick hos (har varit dålig

på att besöka det stället) för att skriva in Hanna där.

Egentligen skulle hon vara på Folktandvården på "Neezzzbiiii", men nu när jag är inskriven i stan så är det onödigt att gå till två olika ställen.

Min mormor jobbade på FT när jag var liten och då gick jag ju där, 

och jag kommer ihåg att jag inte tyckte om den tandläkaren jag hade.

Dels hade han både hår och ögonbryn som var orangefärgat

och sen luktade både han och rummet äckligt..

Jag tyckte om det där banankletet de smetade på på 

tänderna men sen när det lossnade var det stelt och räligt.

När jag var liten behövde jag tandställning - men det tyckte inte jag.

Jag som bara kunde stoppa in lillfingret i munnen utan att behöva gapa...

  

Det blev en som inte hade nåt val i denna sk disskusion.

Gissa vem...

Jag hade sett en bild på en tjej som hade stålram och

tyckte sen att det såg snyggt ut på henne, så varför inte???

Jag satte mig i stolen och fick hela munnen full av

en rosa gummiliknande deg som bara växte och växte.

Det kändes som att jag inte kunde andas och fick klökningar hela tiden och precis när jag skulle gapa tryckte äckliga tandläkaren under min haka o sa:

"- Nu får du bita så hårt du kan!"

Shit vad det var äckligt.

Tur man inte råkade svälja nåt.

Fast det kändes som det.

När tandställningen var färdig skulle jag dit o prova den.

Men fan vad jag blev besviken.

Den såg ju inte alls ut som tjejen som var på bilden.

Jag hade ett fult bajsbrungult gummiband över framtänderna och saliven pressades mellan gommen och tandställningen och än en gång fick jag klökningar som inte var till den mildaste graden precis.

"- Ja den sitter ju fint på dig!" hör jag den äckliga tandläkaren säga.

Jag ville protestera men det var nåt i munnen som stoppade mig.

En extra gom som samlade gammal saliv och luktade apa.

Det skämmigaste var en gång i matsalen och jag skulle äta.

(Tror jag gick i trean)

Sätter mig ner med min matbricka vid bordet med en lärare intill mig,

tar ut tandställningen och hör henne säga:

"- Den där saken kan du inte lägga så man ser den.

Lägg in den i en servett istället!"

Okej... den där "saken" heter faktiskt TANDSTÄLLNING.

Och hon skulle vara LÄRARE!!!

  

Jag gjorde tyvärr som hon sa och när jag ätit färdigt

gick jag bort med min bricka för att slänga resterna.

Då råkade jag ju slänga servetten med min "sak" i

och visste inte vad jag skulle göra.

Vad annat kunde jag göra än att böja mig ner och leta fram

servetten med handen i alla härliga och slafsiga matrester...

Jag hittade min servett med "saken" i välbehåll. 

Fy fan vad jag hatade min extragom varje dag.

Speciellt i skolan... 


Nu är inte mina tänder utåtstående längre o jag tycker de är så fina. 

Så jag får väl sätta igång och vara lite rädd om mina gaddar o beställa

tid för undersökning så jag slipper vara en tannalös kärring i allt för tidig ålder....

MyTeeth-LMG2.gif



I eftermiddag när jag hämtat Hanna ska en dagiskompis följa med hem tillsammans med sin mamma o lillebror så de kan leka en stund.

Det första Hanna frågade efter, var vad vi skulle fika med!!!

Standardfrågan som sitter gjuten efter dagistime.

Men det är ju ännu skojigare att fika med en kompis...

Så är det ju med oss äldre barn med, eller???









Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards