Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av ♥Jennie♥ - 10 oktober 2008 20:03

Satte igång med att baka nånting jag aldrig testat innan men som jag älskar skitmycket. Såna där gifflar!!!! Jag blandade ihop Lemon Curd, Philadelohiaost o rivet citronskal som jag smetade in inuti gifflarna. Hoppas det smakar ljuuuvligt...

   

Nu ska jag kolla på IDOL för det har jag typ missat varje gång sen starten. Kanske inte så möet att glo på men mamma tycker att Kevin från Malta ska (eller kommer) vinna. Får väl in o bedöma hans voice....

 31950w6w6.gif









 

Av ♥Jennie♥ - 10 oktober 2008 13:15


 1.gif                            9.gif


Igår orkade jag tvätta tre maskiner tvätt och sen fortsatte jag idag med två till. Det är så tröttsamt för armarna efter allt kastande för att "räta" ut kläderna och sen med upphängningen. Nu ska vi ha 30-årskalas i morgon för min älskling och jag hade då helst sluppit se all tvätt som hänger på tork.

Hoppas det hinner torka o sen att mannen är villig att stryka, vika och läggas in på sin plats... Tror inte att den önskningen riktigt slår in.


Nu ska jag o dottern cykla till ÖB för att se hur badlakanen de sålde billigt ser ut. Det liknade sådana stora o sköna som vi köpte i Turkiet och är det likadana (troligtvis inte) så ska vi köpa många olika färger. De kostade nästan gratis med ju, bara 19 kr st!!! Så billigt var det inte ens i T...


Ska handla saker till tårtan som ska bakas antingen ikväll när dottern sover, eller så gör jag det i morgon förmiddag när mannen o dottern kan leka lite undertiden. Förra gången Hanna hjälpte mig att baka så hjälpte hon till lite FÖR mycket så vi glömde några ingredienser och kakan blev ingen kaka...

Hon tycker det är superkul att hjälpa mig i köket och jag tycker om den gemenskapen vi får tillsammans, men ibland kan det vara skönt att fixa till mat eller fika ensam och bara njuta av den låga musiken på radion.


hart-4.gif

Av ♥Jennie♥ - 10 oktober 2008 00:20

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards