Direktlänk till inlägg 25 oktober 2008

Ack vad kul vi haft idag...!

Av ♥Jennie♥ - 25 oktober 2008 20:17

090104257E41.GIF

Vi vaknade och åt frukost, packade väskan och sen åkte vi till Malmö.

Syrran o hennes bihang hade kört tidigare så de

hade redan gått in när vi var framme på AQ-VA-KUL...

Det var så längesen vi var där sen sist.

Vi åkte vattenrutschkana, åkte med i strömmen, och

simmade in till det stället med en himla massa småbubblor.

Där kastade vi upp Hanna o Eric i luften

så de landade lite hur som helst.

Eric gjorde många roliga kullerbyttor under vattnet...

Sen badade vi i den stora varmvattenjaccuzzin... supergött...

En mumsig fika uppe på andra våningen tog vi med och vi hade

både DELICATOS NEGERBOLLAR, BALLERINA och MARIEKEX!!!

Badade igen o när vågspelet satte igång ville Hanna vara hos mig.

Jag hade svårt att hålla Hanna ovanför vattnet i de jobbiga

vågorna och fick in vatten både i näsan o i munnen.

Varje gång jag gungade åt vänster och åt höger så drogs

 mina ben in i det där gallret där vågorna kom från.

Repet jag höll i var inte det lenaste precis...

Jag fick så ont på benen där jag åkte fram o tillbaka

o gav Fidde den där blicken: Kom o ta Hanna nu...  

När klockan närmade sig 15 gick vi upp och bytte om.

Syrran med familj körde till IKEA medan vi stannade på OUTLET o

kollade en snabbis, men det var ganska dyrt där för att vara rea...

Käkade på Mackiedonkie innan vi också sen styrde hjulen mot IKEA.

Vi köpte nya kuddar till sovrummet, grytlappar, förkläde till Hanna,

kuddar till sofforna, gardinstång, toamattor, handdukar och en golvlampa...

Sen blev det några värmeljus också.

Typ 300 st...

Jag använder ljus varje dag så det går verkligen åt här hemma...

Speciellt nu när solen lyser med sin frånvaro på kvällarna...


blinkie2062.gif


Hanna var ganska smart när vi körde hem...

 Så här snackade hon o Fidde:

"-Pappa, när är vi hemma?"

"-Snart!"

"-När kommer Johan o Martin till oss?"

"-Det är bara Martin som kommer!"

"-Vad ska ni göra?"

"-Vi ska spela tv-spel!"

"-När kommer Martin?"

"-Jag vet inte!"

"-Men du SA ju att han skulle komma!"

"-Ja men han sa inte hur dags han kommer!"

"-Men titta på klockan då så ser du det!"

"- Vaddå?"

"-När han kommer, så ser du vad klockan är!!!"

new25a.gif


För tillfället...

* Dricker jag en kopp kaffe

* Spelar mannen o kompis tv-spel

* Tittar Hanna på en film i sin säng

* Känner jag mig trött i ögonen

* Är jag ganska mätt

* Orkar jag inte plugga i k-boken idag


  

Usch i morgon behöver vi verkligen göra rent inne på

toaletten i handfatet, eller egentligen är det under till,

i det där röret där all äcklig skit samlas och stockas.

När det tar lång tid för vattnet att sugas ner,

då vet vi när vi behöver städa... örk.

Jag kan känna stanken redan nu... det är sååååå äckligt...

Fidde är bokad till den stationen för jag klöks av geggan som

sitter fast i långa remsor och som påminner om svarta miniålar...



  

 I morgonbitti ska jag nog bjuda på frukost i sängen...

Kaffe, frullebullar med gott pålägg, ägg och juice...

Eller det får bli runt 10 när mannen sovit lite längre...

Stackars älsklingen, han har ju börjat

jobba 05.30 många dagar denna veckan... 


plaatjes-20(21).gif 










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2009 19:45

Idag lämnar jag denna bloggen för en annan. Tjingeling!!!    ...

Av ♥Jennie♥ - 3 maj 2009 17:30

Igår spelade vi minigolf i Åhus med vännerna M o P, i några kyliga nordanvindar där fingrarna stelnade till och gjorde så alla förlorade, utom "Tur-P" så vi säger Grattis till Dig!!!!! Men bara så du vet så kommer det att bli en revange så småningom...

Av ♥Jennie♥ - 2 maj 2009 13:01

Igår hade vi en mysig grillkväll här nere på gården, som antagligen blir den sista innan vi flyttar. Vi bjöd hit trevliga vännerna M och P och mumsade grillat kött, korv, klyftpotatis, sallad, en god dressing med creme fraiche, ajvar relish, sweet ch...

Av ♥Jennie♥ - 1 maj 2009 15:25

Tur att han kunde denna sången!!!!

Av ♥Jennie♥ - 27 april 2009 18:20

De allra första majblommorna såldes 1907 i Göteborg. Då kostade de 10 öre styck och hela 139.000 såldes. Från allra första början syftade Majblommans insamling till att hjälpa tuberkulossjuka. Tuberkulosen var en av dåtidens värsta folksjukdomar ...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards