Alla inlägg under oktober 2008

Av ♥Jennie♥ - 24 oktober 2008 21:06

Jag har köpt en krydda någonstans i någon affär som

är så god så man bara skulle kunna äta direkt ur burken.

När Fidde fyllde 30 så bjöd vi på en maträtt

med just denna kryddan i, och det blev succé.

Problemet dök upp senare när folk frågade efter receptet

och de inte hittade den speciella kryddan: CHILI SWEET i

någon av de större livsmedelsaffärerna...


Det andra problemet är att jag kommer inte själv ihåg var jag köpte den...

Men jag lovar, mamma o mormor, jag ska köpa varsin

till er om jag hittar den igen - för då ska jag själv ha två till...

Ifall att jag skulle glömma bort igen var jag köpte den första, ha ha...


i153663785_12977.gif


Nu har Hanna somnat gott i sin egen säng.

Hon drömmer väl om vad hon och jag hittade på idag.

I förmiddags matade vi ankorna i kanalen...

Sen åt vi lunchrester från igår = kassler och ris, en sås på soltorkade tomater, matlagningsgrädde, paprikapulver, grönsaksbuljong, vitpeppar, citronpeppar och rivna morötter ... mumsigt...

Jag frågade Hanna om vi skulle baka en kaka och äta

den till fikat inne i en koja som vi kunde göra.

Det blev en sockerkaka med smält blockchoklad i... mumsfillibabba...

Vi åt lite mat på kvällen, makaroner o falukorv...

Sen blev det kokta majskolvar med smör o salt på... gottit värre...

(Nej Jossa, inte den vitsen igen tack!!!)

Det Hanna längtade mest efter var "FREDAGSMYSET"...

Hon hade precis ätit men hon fick vad hon ville ha.

Jag poppade popcorn, tog fram kexchoklad, chips,

hennes godispåse och blandade saft.

Satte igång en film och sen kröp hon upp i mitt knä och

undertiden vi satt där och hade vår lilla myskväll, sa hon:

"- Jag ääääälskar dig mamma!!!"

Gissa om mitt mammahjärta smälte lite mer då va???

Mmmmmm...

 

Rätt som det var hade klockan tickat på och Hanna blir tröttare o tröttare så vi går ut o borstar tänderna, tar på blöjan och sen hinner hon sitta hos mig en pyttestund, innan hon tillslut somnar - utsträckt över mig.

En härlig syn för mig då...

In o la henne i sängen och hon fortsatte sova gott...

"Ack så skön, slumrar in, i bädden så fin..."


 naptimelmg22ee.gif


I morgon väntar ett nytt äventyr i Malmö...

Då ska vi bada på AQ-VA-QUL!!!

Det var ju ett bra tag sen sist och eftersom syrran frågade

om vi ville följa med så fick vi ju som sagt göra dom sällskap...

Hoppas bara vi hittar badkläderna...

Kan ju vara en fördel...


fennies5Fanimatiesite5Fholiday16.gif





558-l-1344_www-animaatjes-nl.gif






Av ♥Jennie♥ - 24 oktober 2008 14:21

Så här snygg blev Hanna i sin nya skinnjacka o sina nya stövlar...


Av ♥Jennie♥ - 24 oktober 2008 01:03

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/XpjWh5fn0RE&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/XpjWh5fn0RE&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Av ♥Jennie♥ - 24 oktober 2008 00:48

...till den stora dagen alla barn och vissa vuxna gått o längtat efter.

Då är det JULAFTON...

Jag har inte köpt en enda julklapp än.

Tänker inte göra det heller på ett tag.

Hanna glömmer inte att hon gav alla sina nappar till tomten.

Redan nu bekräftar hon att det är snart jul...

Det är nåt speciellt med julen...

Jag längtar efter att ställa fram adventljusstakarna, pynta granen,

knäcka nötter, skala clementiner o apelsiner för det doftar jul...

Baka pepparkakor, lussekatter, och allt gottit julgodis...

Sen längtar jag tills den tiden då alla klapparna är köpta

då man äntligen kan klä in dom i fina papper och presentband...

Kanske skriva rim i år??? 

Det brukar som vanligt rinna ut i sanden med den tanken...

Jag älskar att besöka en sida där man kan beställa allt man

kan tänkas behöva när man bakar kakor, muffins eller tårtor.

Det är www.kakburken.se och jag har

redan gjort min första beställning för i år idag...

Det gäller vara ute i god tid...ha ha ha...


Av ♥Jennie♥ - 22 oktober 2008 22:14

Satt o kollade på Bonde söker fru och när det slutade var klockan

21 och då frågade mannen mig om inte jag skulle kolla på nåt nu?

Det är ju onsdag idag och då visas alltid Riskförlossningar och sådana program på Tv4 Fakta som jag tycker är spännande, väldigt intressanta och lärorika.

Det obehagligaste scenerna för mig är när det visas läggning av Epidural.

Ööööörrrrkk....

Jag HATAR sprutor.

Jag har sprutfobi.

Jag ryser vid tanken av att ta blodprov.

Men jag har klarat av en förlossning som innebar både en

hel del sprutor och på köpet fick jag minsann en Epidural...

Okej, nu till saken:

Jag skulle slå över till Fakta - men det hände absolut nada.

Vi hade inte en enda kanal!!!

What a f..k???

 

Mannen gjorde en kanalsökning.

Efter ca 5 minuter fick vi vår nästa chock.

Då kunde vi se precis alla kanaler som fanns i utbudet i alla paket.

Hela 99 kanaler vi kunde se!!!!

Vad fasen hände egentligen???

Nyss hade vi inte en enda o nu har vi plötsligt 99 st...

Tjoohoooo....

 

Nu kan jag se mina älsklingsprogram på ANIMAL PLANET,

TV4 FAKTA, TRAVEL, och så plus då alla de andra 96...

Undrar hur länge vi kan se dom???

Såg att Travel också visade Miami Inc och då blev det intressant

att kolla på den kanalen en stund innan mannen ville spela X-box...




Jag skulle vilja åka till Miami bara för att få en tatuering gjord...

En gång ska jag också bli målad nånstans på kroppen...

Men jag vet inte vad jag vill ha...

Eller var den ska vara...

Och då ska man inte göra en bara för att...

Har man en gång bestämt sig - får den sitta där livet ut...

Iallafall på mig...

Av ♥Jennie♥ - 22 oktober 2008 09:10

Av ♥Jennie♥ - 21 oktober 2008 15:29

Överallt i nästan alla tidningar läser man att det börjas med beställningar

till julbord och det finns en hel uppsky av olika rätter att välja mellan.

Man blir inte precis chockad av att det börjar synas i oktober månad.

Andra affärer hade ju t om satt

fram julpynt i hyllorna redan i september...

På ett sätt hade det varit skönt att köpa alla julklappar

redan nu så den saken är avklarad, för då hade man sluppit

den stressen, när stressen väl sätter igång i affärerna.

Men sen kan jag tycka att det tillhör

att handla när alla andra också gör det.

Man SKA vara i stan bland de 1000-tals människor som irrar runt som yra höns och ivrigt leta reda på eventuella julklappar

som eventuellt kan passa till den personen...

Jag tror att de flesta köper impulsiva klappar.

De som inte är intresserade av att springa rundor på stan,

köper oftast ett presentkort eller ger pengar...

Vissa blir glada och vissa blir det inte.

Jag tycker själv att det är det tråkigaste och mest opersonliga

man kan ge nån (om de nu inte säger nåt annat de önskar sig...)

När barnen är små, typ ett eller två, hade det egentligen

kvittat om det hade vait nåt i julklappen eller inte.

För hur mycket brydde dom sig om vad som fanns i paketet???

Det enda dom tyckte var spännande var ju att ÖPPNA paketet.

Att titta på och pilla bort det juliga pappret.

Innehållet är inte lika intressant längre.

Istället ger de sig på nästa paket med ännu mer papper och fina band...

Men man vill ju så gärna överösa alla barn med miljontals klappar...

Och det är ju inte så konstigt...

För julen är ändå BARNENS HÖGTID... 


eee.gif

Av ♥Jennie♥ - 21 oktober 2008 09:07

Lämnat dottern på dagis och idag skulle de

ha med sig en sak som börjar på bokstaven "S".

Hon tog med sig en - spegel.

Först sprang hon in och tog den nya nappflaskan

som låter lite när den vänds upp o ner.

Den började tyvärr inte på "S"...

Hem igen och ringa a-kassan.

Äta frulle.



150_von_applaus.gif


             

Apoteket ska hinnas med.

Få en tid hos en tandläkare till Hanna.

Beställa de 351 kort jag valde ut från semestern.

Sen tror jag inte att jag hinner med att göra

mer innan jag ska hämta Hanna på dagis...

        Tooodeeloooooh!

bigblink0havefun20girls.gif










Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards