Alla inlägg den 1 november 2008

Av ♥Jennie♥ - 1 november 2008 16:13

Nu är vi hemkomna från Halloweenfesten vi var på igår.

Tack så mycket mamma o pappa för en häftig fest som alltid.

God mat, dricka o fika...

Det är såna här minnen man aldrig glömmer...

THANKYOUFloatingHearts-ThankYou.gif


(Bilder på oss kommer längre ner)

Jag hade klätt ut mig till en OANSTÄNDIG NUNNA...

Fidde var en PUNKARE...

Hanna skulle likna ELVIS...

Mamma o pappa var MAYA-INDIANER...

Jossa var ett SKELETT...

Stefan hade en skiträlig SCREAM-MASK som det rann blod från...

Eric var en hemsk MÖRDARE...

Elias hade en SCREAM-MASK och en SPINDELMANNENDRÄKT...

Leo var en gullig FÄNGELSEHUND...


    


Först fick vi börja med en grön champagnedrink

till de vuxna och barnen fick en blå läskdrink.

Sen blev det en liten förrätt.

Det var SPINDLAR (köttbullar med ben av tandpetare) och

AVHUGGNA FINGRAR (prinskorv med mandel i grön potatismos)

(Bild kommer längre ner)


Sen serverades huvudrätten och min favorit, KALKON med potatis, sås, ättiksgurka, lingon, gelé och sallad........ Mumsfillibabba!!!

                                            


När alla var mätta o belåtna väntade efterrätten

på att sväljas ner och trängas med den goda middagen.
Buuuuurpp...

Mormor hade gjort en kall och god Skånsk äppelkaka, mamma hade

gjort en varm Äppelpaj med vaniljvisp till... Gottgottigottgott....!!!


Barnen frågade efter godis o popcorn som vi hade tagit med.

Fram med gottefatet o popcornskålen sen blev dom lugna fem minuter...

Huset fylldes av tomma ölburkar, ciderflaskor, läskflaskor och blev man inte tillräckligt snurrig där inne av drickan, var det bara att gå ut o smoka litta...

Jag o syrran satt ute på stolarna och bolmade både en, två och fyra gånger.

Fy faan vad det susade i kupan sen!!! Whoohoooo....

Snacka om billig fylla; en starköl o 4 cigg, ha ha ha....

 

Men fan vad vi frös om händerna. Svinkallt ute ju.

Annat var det på semestern när vi satt på balkongen o tog en...

Eller om det nu var tjugo smokisar... kommer inte ihu redit...


1.gif


Jag hade bakat en HALLOWEENTÅRTA där ingredienserna var

tagna på ett måfå och visste inte om det skulle smaka gott ihop.
Såhär hade jag gjort:

Började med en sockerkaksbotten där

jag la hemmalagad APELSINMOUSSE ovanpå.

Sen på med sockerkaka...

Ett lager LAKRITSKRÄM där jag smält ner KICK-kolor med GRÄDDE som

jag sen vispade lite lösare för att kunna läggas ovanpå sockerkakan...

Nästa sockerkaka...

Samma kräm som innan och nu la jag även på krossade

SALTLAKRITSFLINGOR och strödde ovanpå krämen.

Sockerkaka igen...

Nu smetade jag på apelsinmoussen igen.

Sista sockerkakan ovanpå där.

Ett bra lager med SMÖRKRÄM smetades ut på hela tårtan så

att inte marsipanen skulle svettas under natten i kylskåpet.

Har ju råkat ut för det innan och det är inte kul...

Kavlade ut SVART marsipan tilll ett lock.

Av den VITA marsipanen tryckte jag ut BOKSTÄVER och

DEKORATIONER som limmades fast ovanpå och på sidan av tårtan...

En vit KANT la jag bara runt om längst ner för att dölja ev skavanker...
(Bild kommer längre ner)

Det blev en riktig smaksensation och jag fick ett bra betyg.

Grannarna fick också smaka en bit...

Vi (alla utom Fidde o Stefan som kollade på hockey) fick ett ryck

att bara gå in o önska trevlig Halloween med en fin AMARYLLIS.

När de öppnade dörren sa barnen:

"-BUS ELLER GODIS???"

Då bjöd dom in oss på läsk, vin, godis och pepparkakor!!!

Så det blev inget bus...

Tur var väl det för vi hade inga ruttna ägg med oss...


 


Vi somnade nog vid 01 och sov gott i de

nyinköpta sängarna långt fram på morgonen.

Det dukades fram en smarrig frulle med bröd, ägg,

ost, sill, skinka, lax, kaviar, kaffe och te...

Det var sååå gott att sätta sig vid dukat bord!!!

Än en gång, tack, tack och tack.


Vi gav mamma o pappa varsitt HALSBAND som tack för

resan och allt annat de gör för oss när vi ber om det!!!

(Bild längre ner)



Nu ska vi äta TACOS och bara ha en lugn o mysig lördagskväll..


Här kommer alla bilderna!!!




















Av ♥Jennie♥ - 1 november 2008 00:26

Lakrits och apelsintårtan som älskades av alla - och även Leo!!!



Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards