Alla inlägg den 30 november 2008

Av ♥Jennie♥ - 30 november 2008 17:22

Under vissa dagar i månaden är det säkrast att männen håller tyst eller beter sig som de ska göra om de inte säger rätt mening, för annars....


Farligt: - Vad blir det för mat idag?

Säkrare: - Kan jag hjälpa dig med maten?

Bäst: - Vilken restaurang ska äta på idag?


Farligt: - Ska du ha det på dig?

Säkrare: - Åh vad du ser bra ut i brunt!

Bäst: - Wow, vad snygg du är!


Farligt: - Varför är du så irriterad?

Säkrare: - Ska vi prata om nåt?

Bäst: - Varsågod, här är 500 kronor!!!


Farligt: - Ska du verkligen äta det där?

Säkrare: - Vet du vad jag har köpt... en massa äpplen!!!

Bäst: - Vill du ha ett glas vin till maten?


Farligt: - Vad har du gjort hemma hela dagen då?

Säkrare: - Hoppas du inte har stressat för mycket idag!

Bäst: - Mmm, jag älskar när du har den där gamla morgonrocken på dig!


 







Av ♥Jennie♥ - 30 november 2008 16:34

      1advent.gif


Idag är det första advent och självklart tändes

ett ljus i staken i morse när vi åt frukost.

Åkte in en runda till stan för Hanna ville se tomtarna. 

Hon fick chansen att ta ett paket från tomtens säck,

men hon vågade inte så det blev inget idag.

Hon sa att hon ville att tomten skulle lägga paketet

i hennes strumpa som hänger på väggen här hemma!!!

Mmm eller hur...

Det blev en chokladkalender istället ...


Fasen vad jag längtar efter julgardinerna jag beställt.

Det verkar som att jag aldrig får dom.

  

Trodde jag skulle få dom i fredags, men... 

I datarummet hänger fortfarande den tråkiga panelgardinen

med tulpaner på som hängt där sen jag vet inte när...

Ena delen råkade brännas sönder om det var på en uplight eller nåt

där gardinen hade lagt sig på nåt sätt uppe i kupan och så glödde det... 

Inte så bra precis...

Tur det bara var så lite som det var.

Hade kunnat gå riktigt illa annars...

 


Vi var o fikade med mamma o pappa idag på Brödboden.

Det var jättegott...

  


Såg en fin glasskål inne på Åhléns och det började klia i fingrarna

med alla idéer på vad jag skulle kunna dekorera den med.

Gick vidare till Borett och såg en likadan - men 20 kronor billigare!!!

Jag kom ut med skålen i en påse!!!

Ville köpa vita hyacinter på Domus men det fanns bara en stackare kvar.

Tror att jag ska in på tisdag och köpa lite mossa

och fyra vita hyacinter - om de nu fått in fler.

Annars får det bli på torget...

Käkade på Favoriten innan vi körde hem.


I morgon ska jag på anställningsintervju som gäller antingen deltid

eller heltid - och jag hoppas såklart på heltid som jag aldrig haft...

Tänk att ha ett schemalagt jobb...

Tänk att veta när man ska jobba...

Tänk att få betald semester...

Tänk att veta att man har kvar jobbet efter semestern...

Tänk att tjäna egna pengar istället för att få av a-kassan...


35.gif













 

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards