Alla inlägg den 23 november 2008

Av ♥Jennie♥ - 23 november 2008 22:30

Hanna sjunger för fulla muggar här varje dag och en sång som har fastnat allra mest är "Happy Birthday To You" - men på hennes egen tolkning:

"- Happi böööffääjjj too jo, happi böööffäääjjj too jo....!!!"


   






Av ♥Jennie♥ - 23 november 2008 15:42

Nu ska vi bli bra på att spela trummor här hemma!!!

Jag ska ge grannarna skoskav i öronen när jag ger ljud i microfonen...

Sen får vi se om nån av oss kan spela gitarr...

Eller om vanlig luftgitarr låter bättre!!!



Av ♥Jennie♥ - 23 november 2008 15:15

...dansar råttan på bordet heter det ju, och det stämmer helt o hållet med vad vår lilla busunge till dotter gjorde idag när hon passades av hennes farmor med sambo...

6.gif

Jag o mannen körde en runda och när vi kom tillbaka in

i lägenheten låg där en halv kanelbulle framför micron,

en påsklämma låg på diskbänken o vi började ana oråd.

Gick in till Hannas rum och där fann vi plastpåsen med

resten av kanelbullarna i och frågade varför hon hade tagit bullar.

Hon svarade att hon var sugen o att farmor o Rune inte sa nåt.

Mmmm...säkert!!!!

Inte nog med det.

Hanna luktade parfym lååååång väg, och jag visste precis vilken det var,

 men jag sa inget för jag ville att hon själv skulle berätta vad hon gjort.

Hon satte sig i mitt knä och sa:

"-Lukta mamma!"

Jag sa att jag visste om att hon hade tagit min parfym

eftersom det doftade redan när vi steg in genom ytterdörren.

Det jag är mest orolig för är att hon kan ju tappa glasflaskan på golvet

och få fötterna fulla av glas, inte för att hon vill lukta gott...

Men det är också alldeles för tidigt för en snart 4-åring att ha parfym.

Tids nog tills dess...

För att vara på den säkra sidan så har jag gått in på toa

och flyttat upp mina flaskor till översta hyllan...

Fiddes flaskor är nu där mina stod...

Skulle hon nu lukta man, så vet vi vad hon hittat på!!!

  







Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards