Alla inlägg den 6 november 2008

Av ♥Jennie♥ - 6 november 2008 18:05

Igår hade vi spaghetti o köttfärssås och när vi kommit hem

från Hannas gympa men jag behövde bara koka spaghetti.

För tidigare på dagen hade jag varit smart o förberett

köttfärssåsen så vi skulle tjäna in tid på det...

 

Man är ju liksom vrålhungrig vid den tiden på kvällen...

Hanna som alltid brukar ta låååång tid på sig att äta -

åt upp fortast av oss och ville ha MER spaghetti sen.


 


I morse när alarmet satte igång och jag väckte Hanna,

ville hon inte upp utan vände sig om o sa:

"- Jag kan gå upp sen när du är färdig med frukosten!" ..snark...

Okeeeej...

Men jag vände också mig om - och somnade såklart!!!

Försenad 20 minuter innan dagis...

Luuugnt...

Jag ringde dagis o sa att vi kom senare idag...


 



Jaha ja... nu börjar det närma sig dagen då det är Fars Dag...

Har tänkt att vi ska köra hem till daddy på söndag en liten stund,

så då får de minsann vara hemma, men det brukar dom ju vara...

Det är kanske inte så svårt att räkna ut vad han ska få???

Nej... ingen slips.

Nej... inte strumpor heller...

Nej, inte tuggummi i år, ha ha...

Och tyvärr, ingen skjorta heller...

Ärligt talat vet jag inte vad han vill ha???

Jag o Fidde såg en häftig sak i en affär i Stockholm.

Det var en tom burk med en lapp i där det stod:

" Det är ju tanken som räknas" ....

Och det är ju faktiskt sant.

Att man behöver inte ge bort nåt som kostar dyrt...

Det är oftast det lilla som betyder mest...

För då finns det alltid en tanke bakom gåvan...

 

Nej om jag skulle komma ur den här filosofiska tanken...


Tillbaks till Fars Dag ja....

Eller nej, det blir bra så här tycker jag...


Nu suger det i kaffetarmen så jag får ladda bryggaren.

Ha det gott!!!

coffeebreaklmg21ot.gif







Av ♥Jennie♥ - 6 november 2008 17:20

Jag o Hanna stod i köket och förberedde middagen.

Hanna snackar lite om vad alla barnen på dagis har för hårfärg.

"- Jag är ljushårig, K är också ljushårig... mamma du är också

ljushårig!"

"- Jaaa det är jag, det har du rätt i...!"

Sen frågade jag:

"- Vilken hårfärg har pappa då??"

Svaret blev:

"- Ehhh... randig!!!"


  












Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards