Alla inlägg den 8 november 2008

Av ♥Jennie♥ - 8 november 2008 18:54

Jag hade läst i tidningen att det skulle vara julmässa på Yllan i helgen så idag när Fidde jobbade passade jag o Hanna på att cykla dit en sväng.

Där fanns tomtar både i keramik, trä, porslin, tyg och sten.

Bröd, spettekakor, kläder, ljus, blomsterarrangemang m.m

Hanna berättade för mig vad jag skulle skriva på önskelistan inne

i salen där tomtemor o tomtefar satt o tog emot barnens lappar.

Efteråt bjöds dom på skumgodis och en Piggelin...

Vi stannade inte länge för Hanna tyckte inte det var speciellt kul.

Visst spelades det julmusik på dragspel och man gick omkring bland alla tomtar o andra juliga saker i julens färger...

Men jag fick ingen precis julkänsla där inne...

Det känns som att julmässan är alldeles för tidigt egentligen.

Hade varit bättre att ha den i december - i julmånaden...

 913677ster30.gif


Inne i stan köpte vi en blomma till pappa o en till Fidde

som de ska få i morgon (plus alla paket) till Fars Dag...

Smidestian hittade jag en kavel till Hanna som hon kan

ha när vi bakar så kan jag få ha den stora i fred, ha ha...

Likaså med potatisskalaren... jag hittade ett set med

två såna där lätta skalare som hon också kan använda. 

Inne på BR blev det ett ark juletiketter...

I korvavagnen fick Hanna två pölse med rostad lök o bröd.

Cyklade hem o såg att mannen kommit hem!!!

  

Sen blev det en runda till Fiddes pappa med en blomma...

Det var ju ett bra tag sen sist vi sågs... typ.... läääääääängesen.

Körde inom Maxi o tog det viktigaste...

Pepsi Max...

Pyttipanna...

Mjölk...

Bröd...

Ägg...

Chips o jordnötsringar...

Gräddfil...

Dippa...

Ja det var nog allt...

  


Snart ska jag förbereda Fars Dag-tårtan så den blir klar...

Fidde skulle också hitta på nåt i bakväg

för han var så hemlighetsfull på Maxi...

Sa inte vad han skulle göra...

Hmmm, får försöka luska ut hans påhitt på nåt sätt... 
Nu kokar han en aluminiumburk som ska koka i - 3 timmar!!!!!!???????

  

Nej nu ska jag dra mig in i duschen och fila fossingarna...

En riktig fotbehandling hade inte suttit helt fel...

Men jag är lite f ö r känslig på min tredje tå, och det

som är så knäppt, är att det är bara på min vänstra fot!!!
Jag har nämligen blivit klippt i huden, (alltså i skinnet efter där man egentligen skulle slutat klippa på nageln) på den tån när jag var liten...

Och när man är liten och får en obehaglig upplevelse, som dessutom

inte är en positiv upplevelse, så sitter det kvar i skallen livet ut...

Tyvärr ger det obehagliga minnet sig till känna

varje gång jag själv ska klippa naglarna på tårna...

Hugaliga... jag ryser redan nu bara jag tänker på tån, ha ha...

  

Nej nu måste jag in i duschen...

Baj baj...

Förresten...


zomercoctail.gif

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards