Alla inlägg den 15 november 2008

Av ♥Jennie♥ - 15 november 2008 23:51

Eftersom jag är fascinerad av de underbara konstverken Phalaenopsis i dagligt tal också kallad orkidée, så pryder ett stort antal fönsterkarmarna här hemma. Nu är läget så här, att en som för övrigt är tvåstänglad - har nu plötsligt fått ytterligare två stänglar med knoppar på!!!

Den andra som är enstänglad - har också fått två nya stänglar!!!

Underligt och väldigt spännande med självförökande blommor...



Av ♥Jennie♥ - 15 november 2008 19:13

Hanna hjälpte mig att skala potatis i köket medan kranen rann.

Hon såg på vattnet o frågade:

"- Mamma... var kommer vattnet från?"

Jag sa:

"- Från rören som finns i marken och från vattentornet!"

"- Jaha!"

"- Tyckte du att det var ett bra svar???" frågade jag henne...

Då sa hon:

"- Tycker du det???"

No more comments...

  










Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards