Alla inlägg den 24 november 2008

Av ♥Jennie♥ - 24 november 2008 20:59

1. Vi vet inte än var vi ska fira julafton...

2. Julklapparna är inte påtänkta...

3. Funderar skarpt på att ta fram adventljusstakarna tills söndag...

4. Längtar efter att ta fram granen som står gömd allra

    längst inne i garderoben med alla sina oformliga grenar...

5. Tänker på hur vi ska klä granen i år, kanske skilja oss från

    mängden och hänga påskfjädrar o målade ägg...skojade bara...

kerstb20(67).gif

6. Längtar efter att göra julgodis...

7. Planerar att göra en jultårta, ingen knall precis då va, 

    och vad som ska vara i den...ska helst inte vara nåt jag haft innan...

8. Planerade att åka till GeKå´s o shoppa julklappar...

9. Slog bort tanken om GeKå´s för det blir ändå för dyrt...

10. Det blir alltid mer än man tänkt köpa för där inne, så....

11. Klurar ut vad jag ska hitta på för Nyårslöfte som jag sen kan bryta...

12. Börjar bli sugen på att göra egen gröt som alltid lyckas...

13. Men med vår nya micro går det inte, så det skiter vi också i...

14. Ska göra pepparkakshus med Hanna, o mannen om han vill vara med...

15. I apelsiner ska jag motvilligt prega in nejlikor för det luktar

     juuul - men det gör så förbaskat ont i fingrarna efter fem stycken...

16. Funderar detta året med på att göra en egen julkrans

till dörren men som aldrig blev av förra, så chansen är ganska minimal..

35.gif

17. Kommer på mig själv med att redan gå o nynna på julsånger som känns lite förbjudet så här i november, eller jag nynnade ju redan i oktober...

18. Har redan inhandlat julklappspapper, det kan ju ta slut så inte jag hinner köpa några...

19. Känner hur det läskas i munnen efter pepparkakor o glögg...

20. Irriterar mig på att jag inte hann köpa en endaste flaska av den nyutkomna Blåbärsglöggen...

21. Det får duga med den gamla vanliga och traditionella...

22. Ska faktiskt våga mig på att köpa en Amaryllis detta året...

23. Hoppas att mina julgardiner från Jotex kommer denna veckan...

24. Ska leta fram alla våra cd-skivor med härlig julmusik o ösa på riktigt ordentligt nu på söndag när det är Första Advent, för känns det okej!!!


kerstmanani20(2).gif

Av ♥Jennie♥ - 24 november 2008 16:16

Jag o Hanna gick en runda i det rätt så kalla, men

ändå uppfriskande vädret, ut till Netto på Österäng.

Det var så fint att se det frostade löven som låg på marken

och jag ångrade mig att kameran glömdes kvar där hemma...

Till o med Hanna sa att hon tyckte löven var fina med snö på...

På Österängskolans gård hade vattenpölarna frusit till

stora isbanor och Hanna ville såklart prova att åka skridskor.

Efter en snabbvisit inne på Netto gick vi till

närmaste lekplats som fanns på Hannas näthinna.

Vi var på den lekplatsen där jag bodde när jag var liten.

Den blåa färgen på husen var sig lik, men allt annat runt

om kändes så annorlunda och var nästan lite srämmande.

Den enorma gräsmattan där jag o kompisarna

lekte förr - kändes så otroligt liten nu...

Allting är så "planbyggt" typ...

Förr var det mer en mysig lekplats där träden

och buskarna som växte lite hur-som-helst...

Nu var det precis som att de hade ett visst område

där de skulle hålla sig inom, annars så klipps de bort...

Jag vet inte... men det kändes inte som förr.

Men det kan det inte heller begäras när det är - 22 år sen!!!


Vi gick tillbaka samma håll med skridskoåkning

och synen av de vackra löven o sen in i "skogen".

Hanna frågade om jag gillade att åka skridskor vid skolan och sa:

"- Mamma, tyckte du också det var skojigt att åka skridskor?

"- Mm.. lite, jag gillar inte när det är halt precis...!"

Då sa hon:  

"- Jag var riktigt ryslig!!!!"

  







Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards