Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Idag är det EN månad kvar tills julafton...

Av ♥Jennie♥ - 24 november 2008 20:59

1. Vi vet inte än var vi ska fira julafton...

2. Julklapparna är inte påtänkta...

3. Funderar skarpt på att ta fram adventljusstakarna tills söndag...

4. Längtar efter att ta fram granen som står gömd allra

    längst inne i garderoben med alla sina oformliga grenar...

5. Tänker på hur vi ska klä granen i år, kanske skilja oss från

    mängden och hänga påskfjädrar o målade ägg...skojade bara...

kerstb20(67).gif

6. Längtar efter att göra julgodis...

7. Planerar att göra en jultårta, ingen knall precis då va, 

    och vad som ska vara i den...ska helst inte vara nåt jag haft innan...

8. Planerade att åka till GeKå´s o shoppa julklappar...

9. Slog bort tanken om GeKå´s för det blir ändå för dyrt...

10. Det blir alltid mer än man tänkt köpa för där inne, så....

11. Klurar ut vad jag ska hitta på för Nyårslöfte som jag sen kan bryta...

12. Börjar bli sugen på att göra egen gröt som alltid lyckas...

13. Men med vår nya micro går det inte, så det skiter vi också i...

14. Ska göra pepparkakshus med Hanna, o mannen om han vill vara med...

15. I apelsiner ska jag motvilligt prega in nejlikor för det luktar

     juuul - men det gör så förbaskat ont i fingrarna efter fem stycken...

16. Funderar detta året med på att göra en egen julkrans

till dörren men som aldrig blev av förra, så chansen är ganska minimal..

35.gif

17. Kommer på mig själv med att redan gå o nynna på julsånger som känns lite förbjudet så här i november, eller jag nynnade ju redan i oktober...

18. Har redan inhandlat julklappspapper, det kan ju ta slut så inte jag hinner köpa några...

19. Känner hur det läskas i munnen efter pepparkakor o glögg...

20. Irriterar mig på att jag inte hann köpa en endaste flaska av den nyutkomna Blåbärsglöggen...

21. Det får duga med den gamla vanliga och traditionella...

22. Ska faktiskt våga mig på att köpa en Amaryllis detta året...

23. Hoppas att mina julgardiner från Jotex kommer denna veckan...

24. Ska leta fram alla våra cd-skivor med härlig julmusik o ösa på riktigt ordentligt nu på söndag när det är Första Advent, för känns det okej!!!


kerstmanani20(2).gif

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2009 19:45

Idag lämnar jag denna bloggen för en annan. Tjingeling!!!    ...

Av ♥Jennie♥ - 3 maj 2009 17:30

Igår spelade vi minigolf i Åhus med vännerna M o P, i några kyliga nordanvindar där fingrarna stelnade till och gjorde så alla förlorade, utom "Tur-P" så vi säger Grattis till Dig!!!!! Men bara så du vet så kommer det att bli en revange så småningom...

Av ♥Jennie♥ - 2 maj 2009 13:01

Igår hade vi en mysig grillkväll här nere på gården, som antagligen blir den sista innan vi flyttar. Vi bjöd hit trevliga vännerna M och P och mumsade grillat kött, korv, klyftpotatis, sallad, en god dressing med creme fraiche, ajvar relish, sweet ch...

Av ♥Jennie♥ - 1 maj 2009 15:25

Tur att han kunde denna sången!!!!

Av ♥Jennie♥ - 27 april 2009 18:20

De allra första majblommorna såldes 1907 i Göteborg. Då kostade de 10 öre styck och hela 139.000 såldes. Från allra första början syftade Majblommans insamling till att hjälpa tuberkulossjuka. Tuberkulosen var en av dåtidens värsta folksjukdomar ...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards