Direktlänk till inlägg 27 november 2008

Vilken fågel är din man? En kråka, skata eller en mes???

Av ♥Jennie♥ - 27 november 2008 20:14

1. Du har just kommit hem från

 jobbet och packar in mat i kylskåpet.

Din man ställer in sin väska i hallen och säger:

"- Jag går ut med grabbarna nu!"

Du svarar...

1. Spännande. Jag går ut med tjejerna nu, så du kan väl hämta barnen hos socialen i morgon när dagiset ringt o sagta att ingen kom o hämtade dom innan de stängde! (Kråka)

2. Ska jag lägga fram dina kalaskläder eller ska ni svettas ihop? (Mes)

3. Inte en chans. Jag har jobbat stenhårt och behöver godis, kärlek och fotmassage! (Skata)


2. Ni har just avslutat middagen.

Din man lutar sig belåtet bakåt och du vet att han

försöker smickra dig för att du ska laga mat oftare.

Han säger: "- Det här var det godaste jag har ätit!".

Du svarar...

1. Tack! Kom så ska jag torka din lilla mun min älsklingsgubbe! (Mes)

2. Ja, och du blir bara duktigare o duktigare.

Det här var maten som du lagade sist som jag tagit ur frysen! (Skata)

3. Tack, det är därför jag bara lagar en rätt,

för att du inte ska ha nåt annat att jämföra med! (Kråka)


3. Du förklarar för åttonde gången hur tvättmaskinen

funkar och orkar inte låta pedagogisk längre.

Din man surnar till och säger:

"- Tror du att jag är en idiot?"

Du svarar...

1. Idiot är ett gammalt uttryck för en som inte förstår så mycket.

Hm... kanske! (Skata)

2. Älskling, du kommer alltid att vara min

egen Einstein vad än alla andra säger! (Kråka)

3. Inte alls, du som är så duktig på att cykla, skruva och rensa löv! (Mes)


4. Det är bråttom på morgonen.

Du har 1000 saker att göra.

Din man tar hand om barnen, ser handfallet rar ut och frågar:

"- Vad ska de ha på sig idag?"

Du svarar...

1. Kläder och skor vore bra! ( Skata)

2. Inte behöver du bry ditt lilla huvud om det. Jag tar hand om det! (Mes)

3. Ungefär samma som du hade när du var liten. Använd din fantasi! (Kråka)


5. Din man kommer in i köket efter

en joggingrunda och säger drömmande:

"- Åh vad det skulle vara gott med en kopp kaffe!"

Du svarar...

1. Jag drack just upp gårdagens. Jag brygger nytt, det är du värd. (Mes)

2. Glöm det, jag har mens! (Kråka)

3. I Indien kokar alla riktiga män kaffe. Gör en kopp till mig med! (Skata)


6. Ni är sena o mannen springer runt

i endast kalsonger med andan i halsen:

"- Vet du var min skjorta är?"

Du svarar...

1. Ja förmodligen i rymden på planeten Tellus, i Skandinavien,

i Sverige där vi bor och där du la den senast! (Skata)

2. Men hjärtegrynet då... den hänger ju varm

o nystruken precis framför dig! ( Mes)

3. Jag vet inte var den är, men jag vet hur den kommer se ut

utan ärmar om du inte slutar att ställa dumma frågor! (Kråka)


7. Det är sent och din man slappar i fåtöljen.

Han har bett dig om tjänster hela kvällen och säger:

"- Vet du vad klockan är?"

Du svarar...

1. Ja en grej som ibland sitter på en ko o ibland på en idiot som aldrig använder sin hjärna. Välj vem du vill vara o kolla på din egen arm. (Kråka)

2. Slå upp det i Nationalencyklopedin så förstår du kanske det sen...(Skata)

3. Ja, 30 minuter sen så fick du kaffe, och om en timme så ska jag laga middag! (Mes)


8. Kvällsfikat är serverat.

Din man ser intressetar på när du skär upp bröd och säger:

"- Kan du skära en skiva till mig med?"

Du svarar...

1. Om du håller kniven över brödet och gör en

skärrörelse så ska du se att du kan alldeles själv! (Mes)

2. Om du håller i kniven o hugger dig i armen så finns det kanske

en anledning varför jag ska göra det åt dig! (Kråka)

3. Jag trodde bara det var förståndet du hade tappat,

men titta på golvet, armarna ligger kanske också där! (Skata)


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2009 19:45

Idag lämnar jag denna bloggen för en annan. Tjingeling!!!    ...

Av ♥Jennie♥ - 3 maj 2009 17:30

Igår spelade vi minigolf i Åhus med vännerna M o P, i några kyliga nordanvindar där fingrarna stelnade till och gjorde så alla förlorade, utom "Tur-P" så vi säger Grattis till Dig!!!!! Men bara så du vet så kommer det att bli en revange så småningom...

Av ♥Jennie♥ - 2 maj 2009 13:01

Igår hade vi en mysig grillkväll här nere på gården, som antagligen blir den sista innan vi flyttar. Vi bjöd hit trevliga vännerna M och P och mumsade grillat kött, korv, klyftpotatis, sallad, en god dressing med creme fraiche, ajvar relish, sweet ch...

Av ♥Jennie♥ - 1 maj 2009 15:25

Tur att han kunde denna sången!!!!

Av ♥Jennie♥ - 27 april 2009 18:20

De allra första majblommorna såldes 1907 i Göteborg. Då kostade de 10 öre styck och hela 139.000 såldes. Från allra första början syftade Majblommans insamling till att hjälpa tuberkulossjuka. Tuberkulosen var en av dåtidens värsta folksjukdomar ...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards