Direktlänk till inlägg 29 november 2008

Fullt upp hela dagen...

Av ♥Jennie♥ - 29 november 2008 19:55

                          

                                                  
     47-44.gif                     


                Lördagen är snart all done och finito och vi har hunnit

med en hel del mer grejsemojs än jag hade tänkt i morse...

Hanna kom inte in till oss förrän klockan var 05.32, skönt att kunna

sträcka ut sig precis så mycket innan man krockar med mannen...

Frukost åts lite senare än vanligt och sen var det dags för Hanna

att vara med på generalrepetionen inför gympauppvisningen...

Det var sååå nära att hon inte ville vara med, men tillsist gick det.

Efter det körde jag till mojjan o fajjan.

Fidde bytte till vinterdäck nu i de härliga plusgraderna...

Men det är ju faktiskt LAG på att ha vinterdäck 1 dec till 31 mars!!!

Börjar bli riktigt duktig på att komma ihåg datum o sånt där viktigt!!!

 

Fikade och tjabbade lite, sen körde vi till ÖB...

Jag ville också ha såna fina adventsstjärnor som mamma köpt.

Har faktiskt tröttnat lite på att bara ha de vanliga 7-armade.

Min allra första amaryllis börjar lysa rött i knoppen och jag hoppas att

den inte växer uppåt mer nu, för då lär den säkerligen brytas på mitten.

När vi kom hem blev jag så ini bombens sugen på att ta fram tomtar o

lite sånt där annat smått o gottit julpynt, så nu har vi tomtar i alla rum.

mc5Fsanta5FPH.gif


Allt utom granen med alla 500 kulor o 300 lampor är uppe.

Ärligt talat skulle jag vilja ha en r i kt i g gran i år...

En Kungsgran som inte barrar...

Men sen tänker jag på alla äckliga små otäcka varelser o kryp som

finns på granen och jag ryser av tanken på att ha sån skit här hemma...

Fy faaan!!!

 


För en stund sen hade vi en myskväll med popcorn, chips,

potatisskruvar, julmust och så kollade vi på en film undertiden.

Nu ligger Hanna i sin säng o kollar på Pippi...

Fidde spelar X-box o jag - ja jag sitter ju här och bloggar...

Tror jag ska gå och ta en skön dusch...

Ja just det...

När Hanna hade badat ikväll efter middagen, så skulle hon dra

ur proppen till badkaret och frågade mig om vattnet rann ut.

Men det gjorde det inte, så då tog hon den där

kamelkyssaren och pumpade upp o ner i avloppshålet....

Hon har ju kollat ett antal gånger på när jag har gjort det, så nu var hon

en baddare på det, för rätt som det var - rann vattnet ut från badkaret!

Men shit vad det luktade från avloppet!!!!!!!

Jag säger bara Herreguuud...

 

Jag o Fidde hjälptes åt att ta upp hela den där vita grejen som satt i brunnen och gjorde så ren vi kunde med tvål, skrubbsvamp o klorin.

Bytte handdukar, badlakan, duschdraperi, toamatta och sen satte jag in två små tomtar på spegelskåpet så det blev lite juligt där inne med!!!

Ha ha ha... varför inte???



kerstgroetenan.gif

I morgon bär det in till stan för att skriva en önskelista till tomten.

Alltså Hanna ska göra det...

Hoppas inte Fidde blir ledsen om inte han får lämna sin lapp...

Jag får väl ha med ett par näsdukar eller nåt i nödfall...

Ha en fortsatt trevlig lördag.

1179761930_www-animaatjes-nl.gif



















 
 
Ingen bild

Jultomten!

29 november 2008 22:32

Konstigt att ingen kommenterar? Kan det vara en otroligt tråkig blogg? Kanske det!
Mvh. Tomten! skärpning!

 
Ingen bild

mammajennie

30 november 2008 16:33

Stackars lilla Dig som tror att jag bloggar bara för att andra ska kommentera min sida... jisses... men tack för att du är så omtänksam och skriver en kommentar iallafall... alltid kul att läsa ved Du skriver. Fortsätt gärna... God jul och hoppas Du sätter knäcken i halsen!!!

 
Ingen bild

mammajennie

1 december 2008 08:47

Stackars lilla Dig...
Du trodde säkerligen på tomten när Du var liten...
Sen klädde Du väl ut Dig till tomten med???
Och nu - ha ha ha... Nu TROR Du att Du Är tomten!!!! Ha ha ha ha ha!!!

Har du slutat kalla Dig för "Ticket" nu??? Hoppas Du kallar dig för Påskharen när det närmar sig påsk... för då vet jag att åtminstone en hänger på min tråkiga blogg!!!

 
Spionen

Spionen

1 december 2008 12:38

Lilla lilla "tomten" har du inte fullt upp med att slå in alla julklappar än att hänga på en tråkig bloggsida....barn har du väl med att ta hand om ;-)för DU ÄR ju inte tomten på RIKTIGT!!!! Fast du tror det, kan tänka mig att du är en: Barnmamma, som absolut själv har en blogg, en man som slänger sig i soffan så fort han kommer hem, och du springer till datan för att läsa denna bloggsida som är så trååååååkig....haha, snacka om att Du gillar denna sida och är liiiite avundsjuk ändå, fast det svider i tungan att erkänna det, för ditt liv verkar inte så där jättetrevligt heller med en lat man, skrikiga barn och Du som bloggar om dom....kanske är Du som ska skärpa dig!!!!

http://www.aktiebolagetplingåplång.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2009 19:45

Idag lämnar jag denna bloggen för en annan. Tjingeling!!!    ...

Av ♥Jennie♥ - 3 maj 2009 17:30

Igår spelade vi minigolf i Åhus med vännerna M o P, i några kyliga nordanvindar där fingrarna stelnade till och gjorde så alla förlorade, utom "Tur-P" så vi säger Grattis till Dig!!!!! Men bara så du vet så kommer det att bli en revange så småningom...

Av ♥Jennie♥ - 2 maj 2009 13:01

Igår hade vi en mysig grillkväll här nere på gården, som antagligen blir den sista innan vi flyttar. Vi bjöd hit trevliga vännerna M och P och mumsade grillat kött, korv, klyftpotatis, sallad, en god dressing med creme fraiche, ajvar relish, sweet ch...

Av ♥Jennie♥ - 1 maj 2009 15:25

Tur att han kunde denna sången!!!!

Av ♥Jennie♥ - 27 april 2009 18:20

De allra första majblommorna såldes 1907 i Göteborg. Då kostade de 10 öre styck och hela 139.000 såldes. Från allra första början syftade Majblommans insamling till att hjälpa tuberkulossjuka. Tuberkulosen var en av dåtidens värsta folksjukdomar ...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards