Alla inlägg den 1 juni 2008

Av ♥Jennie♥ - 1 juni 2008 20:19

Idag var vi på Balsbybadet där vi solade och doppade fötterna i det än så länge för kalla vattnet. Det blåste inte nånting som igår nere på stranden i Åhus och ibland längtade man efter en sval o skön fläkt. Det var t om så varmt att när man gick på bryggan brändes det under fötterna och då var det gott att doppa ner dom i vattnet en sekund... Idag solade jag ryggen som på något sätt känts bortglömd, för nu märker jag en svag brännande känsla uppe vid skuldrorna och de har tydligen inte blivit insmorda tillräckligt. Men det var riktigt nice då att kunna ligga och vila på magen.

10.gif

Hanna hade sina sandsaker med sig men tyckte att andras saker var mycket roligare att leka med. Inte en enda gång såg jag att hon hade sin egen spade. En sak hon lekte mycket med var en silvrig vattenkanna som hon fyllde med vatten och sen gick hon så nära andra som möjligt och öste ut vattnet. Gissa hur många gånger vi sa till henne???

  

Hon gillade den så mycket att när vi sa att hon skulle leka med sina egna saker så ville hon inte att någon annan skulle ha den. Vad gjorde hon då?

Jo då höll hon vattenkannan i handen, fyllde den med vatten och gick ut till låren och släppte den - så den sjönk!!!

Såklart fick hon gå dit igen och ta upp och lägga tillbaks den.



Det fanns en hög rutschkana som lockade och hon ville såklart testa den meddetsamma eftersom det var andra barn som också åkte på den.

Jag sa att det fick hon göra fast jag trodde inte att hon skulle våga.

Hon klättrade upp och satte sig ner medan jag gick framför och sa att jag skulle ta emot henne. Men det var för högt för henne så hon klättrade ner igen. Modigt att hon vågade klättra upp där ändå!!!


Åkte hem och gjorde oss klara för Tobbes 10-årskalas.

congratulations.gif

Vi fick god mat som bestod av bla potatisgratäng, två olika pajer, potatissallad, kassler, sallad, bröd, melon, köttbullar.

När maten hade sjunkit undan var vi några stycken som blev sugna på att lira lite brännboll. Vi delade in oss i två lag med fyra personer i varje lag.

Första omgången var jag domare som skrev resultat. Lite besviken blev jag eftersom det inte var nån som fjäskade till sig lite extrapoäng med att ge mig ett äpple eller nåt!!! Ha ha ha...

Jag och Fidde bytte plats och det var min tur att vara med i laget.

Hmmm... undrade hur det skulle gå??? Jag som inte spelat brännboll sen vi var i Halen och campade när man var en sisådär 14-15 bast. Och jag som skadat mitt knä... får gå runt pinnarna...

Alla i mitt lag hade slagit och det blev min tur. Jag valde bort dassalocket och tog upp bollen, swingade mot bollen och jag träffade andra gången.

Jag försökte iallafall att springa och det gick bra. När det blev min tur igen träffade jag bollen meddetsamma och fick iväg bollen så långt att JAG SPRANG ETT HELT VARV OCH GAV LAGET 10 POÄNG!!!!!!

danser002.gifdanser002.gif


Nu ska vi kolla på film och imorgon är jag ledig så vi får se vad jag o Hanna ska hitta på då. Kanske cykla till badet???


  






























Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards