Alla inlägg den 14 juni 2008

Av ♥Jennie♥ - 14 juni 2008 20:53

Hanna ville titta i ett album när hon var nyfödd.

Jag tog fram det och sa att hon skulle vara försiktig när hon bläddrar.

Det skulle hon, och började titta i albumet.

Jag var inte i samma rum och rätt som det var hördes det:

Rrrrriiiitschhh.....

Fasen med tänkte jag, nu har hon ändå rivit sönder det.

Jag gick in och sa:

"- Nu lägger jag in albumet och så får du kolla i det sen,

när du blir lite äldre och mer försiktig!!!"

Det sista sa jag mest på skoj...

  

Då sträcker Hanna upp armarna rakt upp i luften,

gör sig så lång hon kan och säger gråtandes:

"- Men nu är jag ju längre!!!"

  

Inte kunde jag låta bli att skratta rakt ut i luften då...










Av ♥Jennie♥ - 14 juni 2008 11:00

10-1.gif


Nu har jag gjort den andra delen till tårtan

och den står just nu i ugnen och värms till.

Märkte att Hanna varit och pillat på den andra  tårtan i går...

Lite nyfiken på hur den smakade kanske???

  

Varje gång jag bakat nåt så kommer hon alltid i rätt

sekund, innan jag hinner lägga ner skålarna i diskhon.

Det blir ju lite smet kvar runt om och då är

hon kvick i benen och frågar om hon får smaka.

Klart hon får!!!

Vem har inte gjort så när man var yngre

då mamma stod i köket och höll på att baka nåt???

Det roligaste var en gång när jag o

en tjejkompis skulle göra sockerkaka...

  

Vi frågade först hennes mamma om vi fick baka.

Det fick vi, så vi plockade fram alla ingredienser

och slängde ihop det till en fin och god smet.

Ja GOD var den - för det blev ingen kaka av den smeten.

Vi åt upp alltihop direkt från skålen!!!

Men guuuud vilken magknip jag hade efteråt...


Så den gången jag gjorde sockerkaka och Hanna sa:

"- Mamma ta inte allt i skålen!!!"...

...så tänkte jag på den gången hos min kompis!!!










Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards