Alla inlägg den 15 juni 2008

Av ♥Jennie♥ - 15 juni 2008 21:26

Just i detta ögonblick är klockan 21.26 och jag känner för att skriva lite av stundens tankar. Var på kalas i eftermiddags och firade Jossa. Jag hade ingen aning om vad jag skulle ge henne så det fick bli en jättefin orkidé som jag sjäv ville ha egentligen, och vad är bättre att ge nån annan en sak man själv skulle vilja ha??? I den satte jag två hundralappar som hon själv kunde köpa nåt för. Sen gjorde jag ju tårtan med som blev smaskig. Hanna lekte med Eric o Elias och gillade nog mest att hoppa på deras studsmatta.

Deras katt hade fått källingar och Hanna var inte sen att klappa dom.

Tyvärr har jag kattallergi och jag fasade för att komma dit när jag fick reda på att de fått ytterligare tre katter till.


Klicka för att se nästa bild

Då sa Jossa att när katterna är små har de inte utvecklat de som senare finns i deras päls, (har glömt vad hon sa det hette) det som gör att jag reagerar som jag gör... ögonen kliar, får nästäppa, det kliar i halsen och får svårt att andas.


Jag har allergi mot mögel också, och det värsta är att vi känner nån som har det, men det är ju lite pinsamt att säga till om en sån sak - som egentligen är viktig... Jag märker det på det sättet att bara efter en halvtimme när jag varit i det rummet så får jag jättesvårt att andas. Det känns som att mina lungor blir trängre och vid varje inandning blir det jobbigare och tjockare.

Då måste jag ut och få andas friskluft, men skiten sätter igång igen när jag kommer in igen...


Av ♥Jennie♥ - 15 juni 2008 21:04

Hannas blöjor tog slut och Fidde frågade om jag kunde köpa ett paket.

Jag cyklade inom Willys Hemma och kunde inte bestämma mig för vilka som jag trodde var bra. Hon har haft en sort nu i storlek 6 som sitter kanon men jag hade tyvärr glömt vilket märke det var. Jag letade febrilt efter stl 6 men det fanns inte. Meeeen skit också... Hon måste ha blöjor och jag cyklar fan inte till en annan affär. Det fick bli det enda paketet jag hittade med en 5:a på. De är väl ganska stora ändå...

När det blev dags att lägga henne tog hon en av de nya blöjorna och gav mig. Jag kollade lite förvånat och undrade tyst:

"- VA???? Hur faaaan ska hon kunna ha en sån här???

Det var nog den minsta blöjan i storlek 5 jag sett någonsin...

Den satt väldigt tajt.

Herregud, antingen blir blöjan riktigt välfylld eller också så kommer hon kissa genom i natt.

Jepp, blöjan var välfylld men som tur var hade hon inte kissat utanför.


Idag lekte hon med sina dockor och hade tagit en blöja och satt på tre dockor. Visst var de alldeles för stora, men på ett sätt satt dom bättre på dockorna än vad de gjorde på Hanna!!!


baby21.gif
Av ♥Jennie♥ - 15 juni 2008 20:52

Lastbilschauffören var ute och körde

och fick plötsligt syn på en nunna vi vägkanten.

Han stannade till och nunnan frågade om hon fick följa med.

"- Ja det går väl bra, men du får betala i natura!" sa han.

Nunnan sa att det var inga problem.

Så han tog nunnan bakifrån och allt var frid o fröjd.

Efter en stund frågade chauffören vad nunnan hette.

"- Jag heter Per och ska på maskerad!!!"


11.gif

Av ♥Jennie♥ - 15 juni 2008 20:48

"- Mamma... kommer du ihåg när du pratade om blommor o bin?"

undrade flickan när hon kom hem en kväll.

"- Ja älskling det gör jag, hurså?"

"- Varför sa du inte att gadden var så stor och hård???"


34.gif34.gif34.gif

Av ♥Jennie♥ - 15 juni 2008 20:46

Av ♥Jennie♥ - 15 juni 2008 20:41

Så här blev tårtan jag gjorde.

Det är en kladdig chokladkaka underst och ovanpå den

gjorde jag en cheesecake som till synes håller på att smälta...

Överst är grön gelé som inte blev som jag ville.

Chokladtexten "Jossa 29".

Men det var en jättegod kombination för övrigt!!!



Av ♥Jennie♥ - 15 juni 2008 20:40

Så här fin blev Hanna i några av sina nya kläder från HM...



Av ♥Jennie♥ - 15 juni 2008 12:32

x6.gif


330.gifIdag fyller min älskade syrra 29 år...330.gif


Jag har fått äran att göra tårtan...330.gif

Hoppas den blir som jag tänkt, fin och god...330.gif

Presenter ja...330.gif

Jag valde mellan 5 olika paket...330.gif

Men fick beslutsångest och skippade allihop istället...330.gif

Tänkte att det är bättre om jag ger pengar...330.gif

Då kan hon köpa precis vad hon vill...330.gif

Är man i den höga åldern så är det klart

att det kan vara lite jobbigt...330.gif

Om man har många saker att välja på...330.gif

Men är i valet eller kvalet...330.gif

Bara man sparar kvittot om man tröttnar...330.gif

Att bestämma sig för vad man vill ha...330.gif



109769wwotxw01dw.gif

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards