Alla inlägg den 2 juni 2008

Av ♥Jennie♥ - 2 juni 2008 22:03

Jag blir så frustrerad och förbannad på samma gång på folk som är hundägare och ska köra till affären för att handla. Varför i hela fridens namn ska hunden med när den ändå får sitta kvar i bilen där det lätt blir dödens värme för både djur och människor??? Jag fattar liksom inte meningen med det. Låt hellre hunden stanna hemma i husets eller lägenhetens trygga och svala vrå. Rena djurplågeriet är det och vad hade varit bättre än att låta chauffören sitta i samma situation i inte en eller två - utan fyra, fem timmar en gång och verkligen känna på hur det är för en hund - eller ett barn som inte klarar av en längre tid som en vuxen. Knappt det.

Samma ilska känner jag när de tar med sina ettriga små råttor till hundar på marknader. För faan - vad har en HUND för nöje att springa undan för livet och försöka hitta en väg utan att bli ihjältrampad av folk som inte tittar nedåt. För hur många är det som brukar se ner??? Inte jag iallafall. Där nere är inte någon marknad. Låt älsklingarna stanna hemma. Där har de det bäst tills de kommer hem!!!

AF1DogG044.gif
Av ♥Jennie♥ - 2 juni 2008 14:23

1yg2.gif


Idag var jag o Hanna på Balsbybadet och det var

 6 km och det cyklade jag på 25 min!!!

Hanna hörde hur jag pustade och stånkade och hon

var sååå omtänksam och sa:

"- Vila dig lite mamma om du är trött!"

Jisses vad det var jobbigt i uppförsbackarna

men det var det värt.

När vi kom dit var det fullt med skolelever som kanske gick

i 8:an/9:an som spelade brännboll, fotboll eller badade

så det var nog varmare i vattnet idag...

Hanna ville springa ut i vattnet - med kläderna på 91.gif

Icke sa Nicke.

Av med klänningen och på med badbyxorna.

Jag följde med ut och skulle känna

om det verkligen VAR varmare idag.

Det var det också.

Efter ett tag tyckte jag att jag kände igen

en tjej som stod och pratade med en annan.

Rätt som det var vände hon sig om mot mig

och då såg jag att det var ju Cecilia,

min gamla klasskompis!!!

Hon jobbar som lärare och var där med sin klass.

En klass som höll på att lära sig svenska.

Lite HYFS hade inte skadat heller.

Rätt som det var hade en kille hittat en ganska så fin men

gammal cykel i en buske som han cyklade fram till bryggan med.

Jag hörde hur han sa att han vågade inte eftersom

det stod en lärare (Cecilia) längst fram på bryggan,

men med trycket från de andra killarna gav han efter

och cyklade ut på bryggan.

Cecilia såg vad han höll på med och i sista sekunden

innan han druttat i, reste hon sig upp och sa till.

Jäkla busungar alltså!

Senare hörde vi att det var dags för dom

att gå tillbaka till Nosabyskolan.

Åh så tyst och lugnt det blev. 



Sen kom det andra familjer med sina barn

och då blev Hanna glad.

Hon fastnade för en tjej som hette Minna

och de både lekte fint och kivade illmarigt.

Minna försökte locka med Hanna ut på bryggan

men jag sa till henne att Hanna får inte lov för MIG

att gå ut dit där eftersom det är

djupt och Hanna kan inte simma.

Jag hörde hur Minnas mamma kallde på Minna

och sa till henne att hon fick minsann inte heller gå ut där.


Efter en skön dag såg jag att klockan tickade iväg

och det blev dags att cykla hem igen.


fietsers18.gif

Vi har ätit lite lunch och medan jag skriver på datan

har Hanna somnat inne i soffan...

Hon blev så trött efter att ha busat i vattnet

hela förmiddagen min lilla goa tutta. 330.gif


 

Fidde skulle visst träna idag efter jobbet.

Jag har fått motion vad jag behöver idag.

Dags för Hanna att vara på dagis i morgon.

Nej nu får jag gå och väcka henne -

annars somnar hon inte ikväll!!!


    338.gif    Ha en fortsatt varm och skön eftermiddag!!!  338.gif



Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards