Alla inlägg den 13 juni 2008

Av ♥Jennie♥ - 13 juni 2008 22:31

...består av:


En handfull näve med blåbär, hallon, björnbär och lingon.

Ca 1½ dl vaniljyoghurt.

2 tsk vaniljsocker.

Kör i mixer till en slät och fin smoothie...

Mumsigt efter frukosten.

  







Av ♥Jennie♥ - 13 juni 2008 22:28

Fru Larsson hade varit på semester utomlands.

Det hade varit lite knaggligt med språket men

hon  hade klarat sig bra iallafall.

Hemkommen sa hon belåten med en suck:

"- Tänk vad skönt att få kunna prata igen,

 utan att behöva tänka!!!"

  







Av ♥Jennie♥ - 13 juni 2008 22:24

En skotte, som var en riktig snåljåp, skulle för första gången gå till doktorn.

På dörren stod det:

"Första besöket kostar 100 kronor, följande besök 50 kronor"

Skotten knackade på och sa:

"- Goddag doktorn, här har ni mig igen!!!"

  






Av ♥Jennie♥ - 13 juni 2008 22:19

Hovmästaren visar matsedeln för en gäst:

"- Vad önskar min herre?

Jag vill gärna nämna att sniglar är vår specialitet!"

"- Mmm, jag vet det, svarade gästen.

Jag har varit här förut och då var det en sån som serverade mig!"

AF1Escargotb003.gif

Av ♥Jennie♥ - 13 juni 2008 21:52

Jag har världens bästa kräm som hjälper mot nästan allt. Jag säger nästan för ärligt så har jag ju inte testat den mot allt - än.

Jag har haft den mot finnar, fnasiga läppar, solbränna, röda näsvingar, myggbett, m.m och nu har jag testat den igen för att se hur den verkar på ett öppet sår i näsan som absolut inte vill läka. Såklart blöder det och sen blir det ruvor och jag som då är en riktig pillemojjare och kan inte låta bli att pilla bort dessa antagligen sårläkande ruvor, gör hela saken ännu värre med ÄNNU större ruvor som gör mig ÄNNU mer frestad att pilla bort dom... Hjäääälp.

Imorse vaknade jag av att jag skulle gäspa och i vanliga fall vid en gäspning så öppnas näsvingarna på vid gavel... (ja det låter knasigt men testa själv att gäspa utan att röra näsvingarna), men idag gick det banne mig inte. Det var tjocksmockt på högra sidan av ruvor som jag ville såååå gärna pilla och dra väck med nageln när det väl fastnat lite där under... Men fy faaan vad ont det gjorde och det hela slutade som vanligt med att det blödde.

Jag tänkte att nu jävlarinamma ska jag göra upp med ruvorna för sista gången. Gick in på toa med Hanna hack i häl som trodde jag fått näsblod.

På ett sätt hade jag ju det!!!90.gif

Torkade bort allt blod och sköljde med ljummet vatten och sen smorde jag på lite av min älskade Elisabeth Arden´s "Eight Hour Cream" bara för att testa. Tänkte att den gör säkert ingen nytta på ett öppet sår, men vad fan, man kan ju alltid prova. Har smort mig duktigt hela 3 gånger under dagen, för EN gång räcker inte - vem tror det? Kollade nu ikväll på resultatet och jag blev positivt överraskad, för krämen hade mjuknat upp inne i näsan och allt det som var hårt, rött och sårliknande - hade blivit mjukt, vitt och läkande...!!! Ska fortsätta smörja några dagar till för vem vet - snart kan jag kanske inte pilla bort fler stora, äckliga och onda ruvor längre. Stackars mig då... 

EMOAGtongueOut04HL6.gif

Av ♥Jennie♥ - 13 juni 2008 14:50

Kom på att det är FREDAGEN DEN 13 idag!!!

Ska det verkligen hända nåt obehagligt eller inte?

Hannas farmor var på besök och det gick bra...

Vi drack kaffe och åt bullar och det gick bra...

Var ute en stund, Hanna cyklade och det gick bra...

Anitha åkte hem och det gick bra...

Vi gick upp och skulle baka och det var bra...

Dela äggen i gulor och vitor och det gick bra...

Shit... den sista gulan blandades i vitorna och det gick inte bra...

Fan vi som inte hade fler ägg, det var INTE bra...

Vad var det för dag nu igen??? 

Av ♥Jennie♥ - 13 juni 2008 14:41

Här nere på gården har grannarna slagit upp två stora tält som de ska sitta i ikväll. De ska ha en midsommarfest med sill, potatis, gräddfil, gräslök, jordgubbar och kanske nån nubbe till... ja allt sånt som jag tycker är förbjudet ihop innan den riktiga dagen kommer. Det är precis som om man skulle fira julafton en vecka innan den 24:e. Det kan man bara inte göra!!!

Av ♥Jennie♥ - 13 juni 2008 14:19

Sådär ja, nu har jag förberett en botten till tårtan

till Jossa som hon ska få på söndag när hon fyller år.

Ska baka den andra delen i morgon.

Det blir en trefärgad tårta med förhoppningsvis fina dekorationer!!!

Har aldrig gjort sån här innan så jag hoppas verkligen

att den både blir god och fin...330.gif

Ska fota den såklart så man kommer ihåg hur den blev...

Jag har ju mina funderingar på hur jag vill att den ska se ut...

Men sen om den gör det sen är en annan femma!!!

028.gif

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards