Alla inlägg den 7 juni 2008

Av ♥Jennie♥ - 7 juni 2008 20:23

...Tjeckien vann men det blev 0-1 bara,

och därmed missade jag min chans

till att få 15 rätt och vinna pengar.

Blääää....

       




multicolor/alijn33.gif


Fidde, Martin o Johan hjälps åt att ta upp

vår nya stora och superfina tv!!!

De ville se matchen mellan

TURKIET - PORTUGAL

 

på en större tv nu när vi ändå har en...

Det är faktiskt ganska spännande att

kolla på en sån där "jäkla fotbollsmatch"

nu när man själv har tippat resultat...335.gif

Fast det som blir MEST spännande är på

tisdag när SVERIGE ska spela!!!







Av ♥Jennie♥ - 7 juni 2008 20:07

Jag har faktiskt gjort något viktigt idag som alla egentligen borde göra.

Att planera sin egen begravning.

Tänk vad lätt begravningen kommer bli när allting redan är klart.

Och det kommer förhoppningsvis bli som jag vill.

Jag gick in på www.fonus.se och följde deras 10 instruktioner.

Det var bl a val av kyrka, musik, ceremoni, kremering eller inte.

Något som redan är gjort för ett tag sen är en anmälan om organdonation.

Ett ganska enkelt val att låta någon annan få glädje av mina organ som

kan hjälpa en behövande människa att få leva några lyckliga år till.

Det är bara att gå in på www.livsviktigt.se om man vill anmäla sig.


Taget från Donationsrådets sida

"Förra året fick drygt 500 svenskar något nytt organ.

 Ännu fler väntar på en transplantation.

Åtta av tio svenskar är positiva till att donera organ eller vävnader efter sin död. Men många donationer genomförs inte, eftersom varken sjukvården eller de anhöriga vet vad den avlidne har för inställning till donation. När den avlidnes vilja är okänd säger de anhöriga ofta nej. De är osäkra på hur den avlidne ville ha det. Här på Donationsrådets webbplats Livsviktigt kan du lära dig mer om donation av organ och vävnader. Det är viktigt att du tar ställning och gör din vilja känd. Du kan anmäla dig till donationsregistret eller fylla i ett donationskort som finns att hämta på Apoteket och vårdcentraler. Du kan också ringa till Donationslinjen 020-77 11 77 om du vill anmäla dig till donationsregistret eller få svar på frågor om donation och transplantation.Tack för att du gör din vilja känd! "
0-hart-draaiend-2.gif0-hart-draaiend-2.gif0-hart-draaiend-2.gif
Av ♥Jennie♥ - 7 juni 2008 16:31

Nu har vi äntligen köpt en ny tv!!!

 En 42" plasma-tv från Panasonic.

Hanna blev så uppspelt när jag hjälpte Fidde

att bära upp den för hon vet vad hon ska få!

När vi har plockat upp och installerat den nya

så ska vi sätta in min gamla på hennes rum.

Hon längtar såååå!!!

 


Fast det dröjer tills i morgon för ikväll ska

Fiddes kompisar Johan och Martin komma hit.

Det är ju fotbollskväll och det är

Schweiz - Tjeckien

och jag tror att det blir

0-2

  



De ska beställa pizza, men det känns redan som att den hade

åkt ner och sen upp igen så det blir det inte för min del.

Ska nog bara ta nåt lätt men än så länge har jag ingen aning...

** Ha en skön kväll **


 bye.gif













 

Av ♥Jennie♥ - 7 juni 2008 11:44



555.gif

Igår grillade vi med Pa och Sofie här nere på gården. Det var så varmt och skönt ända fram tills 20.30 då försvann solen bakom husen och träden.

Mätta blev vi och det blev dags för dom att cykla hem. Hanna skulle upp och lägga sig för hon var övertrött. Det kändes konstigt i min mage och började köra riktigt ordentligt så det enda rätta var att knalla in på toa.

SHIIIIT.... det var nåt som inte stod rätt till märkte jag. Sa till Fidde att jag mår inte så bra, och då sa han att både han och Pa hade också varit lite krångliga i magen. Hade vi käkat nån dålig mat eller vad berodde det på?

Hela natten höll det på och jag var på toa 17 gånger mellan kl 02-05.50

Då hade jag inte sovit mycket...

Jag var trött och helt matt i kroppen. Ringde jobbet och sa att jag inte kunde jobba idag.  

IFeelSoooBad-LMG2.gif

Hanna och Fidde är i Balsby och badar, och för en gångs skull är jag INTE avundsjuk. Det finns nog ingen värre känsla i magen som när man känner på sig att antingen kommer det från ena eller från andra hållet. Står man och spyr så får man hoppas att det inte kommer från andra hållet samtidigt!!! Då kan man få väggen ommålad. Som inte luktar så gott när det torkat.


Försökte få i mig lite yoghurt, men det var lönlöst märkte jag.

Jävla skit rent ut sagt.

Nu när det är så fint väder så ska man bli dålig.

Tror inte jag blir särskilt sugen på att grilla mer... på ett tag iallafall.

  

AF1BirdParrot004.gif




Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards