Alla inlägg den 1 januari 2009

Av ♥Jennie♥ - 1 januari 2009 19:47

Efter en undersökning på vad folk längtar mest efter

enligt min förra omröstning  slutade resultatet så här:


Vad längtar Du mest efter under vintern?


Inget, jag HATAR vintern!    10.7 %

Snön    0 %

Åka skidor    17.9 %

Bombardera folk med snöbollar    0 %

Tända adventsljusstakar    21.4 %

Sätta upp ljusslingor    0 %

Spränga brevlådor    0 %

Öppna julklappar    3.6 %

Ge bort julklappar    0 %

Skriva rim    3.6 %

Göra julgodis    10.7 %

Jullovet    0 %

Vara utklädd till tomten    3.6 %

Se Kalle Anka    0 %

Vinter OS    3.6 %

Åka skridskor    0 %

Tända brasan    0 %

Till sommaren    25 %

Av ♥Jennie♥ - 1 januari 2009 16:11

Igår slängde jag ihop en nyårstårta och jag gjorde så här:

På den understa sockerkakan ringlade jag

fikonlag för att inte den skulle vara så torr.

Jag smälte After Eightplattor med en näve

marschmallows i en gryta med ca 1 dl ovispad grädde.

När smeten svalnat, la jag smeten ovanpå sockerkakan.

Där på lades andra sockerkakan.

Lite margarin blandat med florsocker smetades ovanpå.

Röd marsipan som är beställt från Kakburken och likaså det röda glittret...

Silverkulorna placerade jag med en pincett

i pyntgelé för att det var så pilligt.

(Bild längre ner)


 Dividers Graphics

Sen blev det en snabb Nyårssminkning såklart.

Vad är en fest utan festlig makeup???

Jag har använt mig utav:

Ultimate Amber och Kaleidoscope Luster från Pure Luxe

Vinröda Fire Opal från MAD

Glitter Sputnik och Muffin från Makeupstore

(Bild längre ner)


Jossa o Stefan bjöd på en supersmarrig svinafilé med svampasås och en sketagod o krämig päregratäng med ett krispigt kaninfoder till...

Thank You Glitter Graphics

...så möet för maten o drickat!!!!

 330.gif We lööööved it so much...330.gif


Beer Glitter Graphics

Vi spelade både wii - eller barnen spelade, eller det var Eric o Elias, för Hanna slog sig i huvudet med kontrollen och blev sur o siggade sen.

Jag, pappa, Fidde o Stefan spelade Poker, Texas Hold ´Em

och en runda vann JAG alla brickorna!!!

Jävla osis att det inte var r i k t i g a pengar...

Då hade jag varit riiiiiiik!!!

 

Hanna frågade hela tiden om när det var dags att gå ut o smälla raketerna.

Jag o syrran gick ut o ciggade, och rätt som det var trodde vi fanimej

att vi först sett en asteroid eller sen när hjärnorna spökat till det riktigt ordentligt, inbillade vi oss sen att det var kanske ett UFO.... 

Det var liksom ett orangefärgat ljus som flög sakta åt ett håll...

Meeeeeen det var det ju inte.

Vi fick klart för oss sen att det var såna där papperslanternor KOM LOY

som de skickade upp som hyllning till folk som omkommit i Thailand efter Tsunamin.

 

Vi gick ut 23.50 med våra raketer och då hade

grannarna redan skjutit i typ 20 minuter...


Så nu är det ett nytt år.

2009.

Detta året hoppas jag att jag har fått körkort,

ett jobb, och ett fortsatt lyckligt liv...


Love Glitter Graphics











Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards