Alla inlägg den 2 januari 2009

Av ♥Jennie♥ - 2 januari 2009 20:02

Dagen började med en iskall cykeltur med frostbitna kinder in till stan.

Gissa vem som längtade efter ett körkort då???



Iallafall om jag nu ska fortsätta dagens händelse så träffade vi Hannas kära farmor i stan och med henne där inne, blev det både klädesshopping o fika.

 

Hanna fick in oss till favvoaffären BR och nu vet kära farmor

vad hon ska ge Hanna i födelsedagspresent om några veckor...

Det blev en ljusblå Askungen-prinsessklänning och den valde hon själv.

Jag trodde faktiskt att hon skulle välja en i rosa precis som allt annat.

Men där fick jag tji...

Det tycker jag är kul att hon ville ha en blå, för den var superfin...

Jag tog en chansning, hade tur och fick en

klipptid till både mig o Hanna på en gång.

Hanna var en riktig pratkvarn med den tjejen som klippte henne

och jag hörde hur hon berättade både det ena och det andra och det tredje...

Hon valde rött glittergelé till sin lugg och var så stolt över det sen.

Hon kunde absoluuuut inte ha mössan på, för då försvann glittret!!!

Tror det var bättre att glittret försvann - än att hon fick ont i öronen...


Då fick jag höra mer än jag ville och blev riktigt trött på hennes envisa

"Jag-ska-prata-emot-mamma-så-mycket-jag-kan"-snack och hotade med

att hon skulle minsann inte få se nån film i kväll!!!

 


Då siggade hon till ännu mer och började gallskrika.

Taskiga jag sa att det blev till att sitta i hallen 3 minuter när vi kom hem.

Ännu mer skrik o protest.

Jag ökade på med två minuter och då tystnade hon.

Hem och sa till henne att sätta sig i hallen.

Sagt o gjort.

Men med lite "undrar-vad-mamma-säger-om-jag-gnäller"-gnäll.

Jag förklarade för Hanna varför hon satt där hon satt,

och sen mitt i min förklaring ringde telefonen.

Det var min megaförkylda och nästäppta syrra som antagligen undrade vad lilla gulliga jag ville igår, eftersom jag ringde men hon somnade - framför IVANHOE...

Det hade jag glömt idag.


 Dividers Graphics


Från det ena till nåt annat:

Jag o Fidde har slutat med godis!!!

Eller inte s l u t a t precis...

Mer att vi har sagt att vi ska inte äta godis mer än på

lördagar om vi är riktigt sugna och ha-begäret dyker fram...

Eller egentligen ska vi bara äta popcorn om vi är sugna på nåt...

Eller egentligen är ju inte popcorn heller nyttigt enligt vad jag hört...

Fast iofs, nyttigt och nyttigt - skitsamma för gott är det!!!

Friday Glitter Graphics



















Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards