Alla inlägg den 3 januari 2009

Av ♥Jennie♥ - 3 januari 2009 23:55

Jag satt o läste en tidning där man kunde läsa om olika

sorters hjälpmedel inom äldrevård och även till annat behövande.

Nyfiken som jag är knappade jag in denna sida...

Eftersom jag tänker tillbaka på det jobbet jag hade inom vården så kan

jag inte låta bli att undra varför inte dessa praktiska och kanske bättre hjälpmedel kunde köpas in och göra det lite bekvämare för brukarna...

Gå gärna in på denna sidan o kolla runt!

Här är ett exempel bland allt annat...

"Änglapotta" en urinflaska för kvinnor som används liggande

istället för att ha en kall och rostfri potta under sig en hel natt... 

Man känner väl sig som i sjunde himlen att kunna kissa skönt, ha ha...


Hug Glitter Graphics

Av ♥Jennie♥ - 3 januari 2009 23:26

Jaha... då sitter man här igen och skriver nåt utan egentligen som helst betydelse, bara en massa bokstäver ihopsatta till ett ord som senare brukar resultera i en mening som denna, som egentligen inte någon har så stor glädje av att ta del av sin tid för att läsa vad jag skrivit... Men alltid retar det nån...


 Dividers Graphics


Jag ska passa på att ge ett gott tips om man vill låta sitt ansikte få sig en uppfräschning genom en liten huvudvärk, och jag l o v a r att det stämmer.

Rengör ansiktet väl. 

Krossa 3 st Aspirintabletter o blanda i lite vatten till en kräm.

Smeta ut krämen i ansiktet (inte nära ögonen) och när det har torkat och man ser att det börjar smula när man grimaserar, tar man fingertoppen och typ gnuggar på smulorna så de ramlar av.

(Obs: Luta över handfatet eftersom det smular rejält)

Skölj inte av ansiktet förrän dagen efter och se vilken lyster huden fått!!!

Ha en forsatt bra lördagskväll...


Av ♥Jennie♥ - 3 januari 2009 18:01

...att sitta och vänta och vänta och vänta...

Jag har precis varit på jouren med Hanna.

Hon sa redan i natt att hon hade ont i örat.

Igen...

Efter ett antal dryga timmar kom vi in till läkaren.

Han kollade henne i både öronen och i halsen.

Denna gången var det ingen öroninflammation.

Istället var hon ganska röd i halsen och det blev ett halsprov.

Det var första gången för Hanna och hon fick en klökningsreflex

och då tyckte hon det var obehagligt och började gråta...

Provet visade positivt och det var halsfluss.

Tror med största sannolikhet att det är lilla Elias som smittat henne...

Nu sover hon så gott i soffan medan jag o Fidde ätit mat.

Idag får hon göra som hon känner för...

Äta eller inte...

Sova eller inte...

Leka eller inte...

Lite glass kan man säkert få i henne sen.


Saturday Glitter Graphics

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards