Alla inlägg den 28 januari 2009

Av ♥Jennie♥ - 28 januari 2009 22:14

 Wednesday Glitter Graphics


När Hanna somnade fortsatte jag att baka.

Men först ringde jag mormor och frågade efter

ett recept på chokladbröd som Hanna älskar.

Hon käkade upp alla som var kvar i burken en

gång när vi hälsade på hos mamma o pappa.

Jag tror hon åt 8 stycken... 

  

Mormor sa att vi hade samma recept.

"- Fast mina blir så torra och fnöskiga!" sa jag.

Men då sa hon att hon brukar aldrig hälla i allt mjöl på samma gång.

Jag hällde i socker, smör, kakao, bakpulver, ett ägg och sparade lite av mjölet. Vispade ihop smeten med elvisp och det blev en ganska kladdig smet (Tjoohoooo!!!) som jag fick knåda ihop med händerna tillslut.

Delade degen i 6 rullar som rullades ut till långa korvar.

Plattade till dom lite, äggade dom och sen

strödde jag på lite olika sorters strössel...

Hädanefter ska jag INTE använda allt mjöl.

" - Tack mormor för ditt tips!!! "

 

Här kommer en bild på hur chokladbröden blev.

Hoppas de smakar lika gott som de ser ut!!!

 

















Av ♥Jennie♥ - 28 januari 2009 17:29

Ha ha ha... kolla mina pefekt bakade sockerbullar!!!

Det ser t om ut som att jag har gett dom lite Anabola...

De blev ganska stoooora!!!

Men inga platta saker iallafall och dessa vågar jag verkligen bjuda på.

Lite smält smör och socker på så gör det gott i mavven!!!

Efter en sån orkar man väl inte andra kakor och två tårtor!!!

Ja det blir ju TVÅ stycken...

En till Hanna o en till Eric!!!


               










Av ♥Jennie♥ - 28 januari 2009 16:39

Har ett par chocolate cookies i ugnen nu som snart ska tas ut märkte jag.

Jag o Hanna har bakat halva dagen idag till hennes o Erics kalas på lördag.

Gjorde ett par fula albinoskadade koläddor (kardemummaknyte) häromdagen som jag tänkt över och inte skulle vilja bjuda bort längre.

Dom är ännu plattare nu och ser ut som nån har råkat sätta sig på

läddorna och smetat ut bajset (chokladen) så mycket som det bara går...

Idag LUSLÄSTE jag receptet så jag inte skulle glömma nåt.

Får se om det blivit nåt av degen eller det åker i sophinken direkt!!!

 








Av ♥Jennie♥ - 28 januari 2009 11:48

Jag längtar mig bort till en varm och fin småkornig sandstrand

med en gassande sol som förgyller min blekvita hud...

Jisses vad det lät poetiskt då.

Men det är ju sant.

Jag vill verkligen ut o resa igen.

Ibland kan jag tänka att det hade varit kul att boka en vecka och bara åka iväg så där hippshapps med några kompisar och kommit från "hemmalivet".

Ta en galet billig resa till nästan-vad-som-helst-bara-jag-kommer-iväg... 

Inte tänka på någon mer än mig själv.

Inte behöva asa med sig extra bagage.

Inte vara orolig för någon annan.

Göra precis vad man vill. 

Men på samma gång hade jag ändå inte velat åka utan Hanna o Fidde.

Det är ju dom som är en stor del av mitt liv.

De två finns i mitt hjärta.

Jag älskar dom.

Jag tänker på dom alltid.

Jag behöver dom i mitt liv.

Mitt hjärta är inte helt, utan mina två kärlekar.


Av ♥Jennie♥ - 28 januari 2009 11:47


Av ♥Jennie♥ - 28 januari 2009 11:28

  • Kroppen behöver sömn. Den som håller sig vaken i 2 veckor kan dö.
  • Nubiska flickor i Etiopien sticker in lerskivor i underläppen för att tänja ut läpparna. Skivans storlek visar hur många kor en man måste betala för att få gifta sig med flickan. En skiva kan ha 15 cm i diameter...


  • En amöba som trivs i varmt vatten kan slinka in i din näsa när du simmar och slå sig ner i din hjärna. Där förökar den sig och kan ta död på dig mellan tre till sju dagar...
  • Huvudlöss kan ändra färg så de smälter samman med det hår de gömmer sig i...
  • När de gamla egyptierna balsamerade en död, använde de en speciell långskaftad sked som de drog ut hjärnan med genom den dödes näsa. Sen gavs hjärnan till djuren som föda.
  • Om du kräks mycket kan du få "blåtiror". Trycket kan göra att blodkärlen runt ögat brister...
  • Över ett ton pubeshår måste varje år filtreras bort från Londons kloaksystem. Det används sedan som fyllning på byggplatser...

Av ♥Jennie♥ - 28 januari 2009 11:19


Visste du att:

  • En bandmask som du får i dig genom att äta maskägg i infekterat nötkött kan växa och bli 12 meter lång i tarmen på en människa!!!

Av ♥Jennie♥ - 28 januari 2009 10:34

Mitt riktiga namn:

JENNIE


Mitt Star Warsnamn:

(Första tre bokstäverna i ditt förnamn och + izzle)

JENIZZLE


Mitt detektivnamn:

(Favoriträtt + favoritdjur)

TACOHUND


Mitt såpoperanamn:

(Mellannamnet + favoritprogrammet)

EVATOPMODEL


Mitt gangstanamn:

(De första tre bokstäverna i ditt efternamn + två första i ditt förnamn)

LAGJE


Mitt hjältinnenamn:

(Favoritfärg + dricka)

SVARTPEPSI


Mitt arabnamn:

(Två första bokstäverna i förnamnet + tre sista i mellannamnet + fyra första i efternamnet)

JEETALAGE


Mitt spöknamn:

(Svarta + namnet på dina husdjur)

SVARTA SILVERFISKEN


  







Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards