Alla inlägg den 29 januari 2009

Av ♥Jennie♥ - 29 januari 2009 10:07

HUR kan man bara tillåta sig själv att slå ett barn?

Det spelar ingen roll om det är ens eget eller nån annans.

När jag läste denna hemska artikel i Aftonbladet började jag gråta

när jag läste att när flickan blev slagen sa hon ändå till sin mamma:

"- Jag älskar dig!"

Mamman skyllde på att det inte var meningen.

Man har ett val som vuxen.

Antingen hindra nåt eller att inte hindra och då räknas det som medhjälp.

Man lär inte barn regler, disciplin eller vad

man nu vill de ska lära sig, genom våld.

Tvärtom.

Men många vuxna kan inte tygla sina känslor och förmedla

och uttrycka det som behövs i ORD utan tar till med slag istället.

Usch, stackars lilla flicka...71.gif

Måtte Fan ta dom två och utsätta dom för samma sak!!!


Av ♥Jennie♥ - 29 januari 2009 09:04

Vår dator har en sjuklig tendens att stängas av precis när den själv vill.

Utan att ens förvarna oss om det. Satte i skivan med spelet Karlsson På Taket till Hanna och hon blev så glad för att hon fick spela. Vad händer?

Datafanskapet stängs av och blir tyst som en mus. Inte ett ljud.

Innan jag visste att den hade stängts av sig själv, frågade jag Hanna vad hon hade gjort. Hon brukar kladda med knapparna och har (lyckats på nåt underligt sätt) stängt av datan innan. Men denna gången var det inte hennes fel. Datan var av hur många timmar som helst, typ 3, och jag började nästan klättra på väggarna här hemma för jag kunde inte kolla upp en viktig sak, som endast kan göras på datan då va... Men mannen fick igång den efter ett hundratals och tröttsamma tryckningar. Jippiiiee jag kunde försvinna in i min egen lilla spacevärld igen!!!!

Det är helt sjukt att en sån här rektangulär ruta (med ett tangentbord och mus om man nu inte har en laptop) kan göra en beroende. Stackars alla de som håller på med dataspel. Det finns dom som spelar hur många timmar i sträck som helst och inte kan lägga av. Kan inte äta. Kan inte sova. Kan inte tänka normalt. Kan inte kommunicera med verkligheten. Då har det gått för långt...


Nej om man skulle göra lite nytta och göra sig klar för en Anställningsintervju....

Fast den är ju inte förrän kl 11...

Hope I get the job!!!!!

  







Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards