Alla inlägg den 26 januari 2009

Av ♥Jennie♥ - 26 januari 2009 23:31

Idag fick jag lust att baka Kardemummaknyten som Leila bakar!

Plockade fram alla ingredienser och frågade om Hanna ville hjälpa mig.

Hon malde kardemummakärnor i morteln, smulade ner jäst som sen blandades ut med mjölk, hällde i mjöl, rörde o rörde, kavlade egen deg, ja hon hjälpte mig med det mesta.

Jag gjorde smeten som skulle vara inuti men la i lite nötkräm och tänkte att det kunde vara smaskigt, kanel, kardemumma och så lite nougatig nötkräm.

Degen klipptes, snurrades och såg superfina ut efter jäsningen...


Så här långt såg dom fylliga ut...

Sen var det nåt lustigt som hände i ugnen.

Det var nog vårt förbannade ugnsmonster som ville våra bullar illa.

När jag tog ut dom efter ca 10 minuter, så såg dom

ut precis som några nylagda koläddor som fått albinosjukan....


Fasen vad jag blev förbannad.

Vad hade hänt?

Platta och jädrans fula choklad-kanels-kardemumma-läddor...

Jag kollade på recepet och upptäckte att jag glömde att ha i ägg.

  

Ändå låg det t om 5 ägg framme i en skål...

Gör ägg verkligen så stor skillnad från platta läddor till höga läddor??? 

Ja ja, vi kan ju alltid bjuda på skiten...







Av ♥Jennie♥ - 26 januari 2009 11:47

Detta är HARLEY.

En liten blandraskille som jag köpte när han var några veckor gammal.

Denna dikten skrev jag till min älskade hund...



                                   


330.gif  HARLEY...330.gif

"Första gången vi möttes, var Du bara en vecka och en dag -

vem kunde motstå ett sånt litet knyte som Dig, inte jag!

Andra gången vi träffades hade Du hunnit bli veckorna de tre -

Du vinglade fram på Dina små ben och nu kunde Du äntligen se!

Att se skillnad på Dig och Dina syskon var inte lätt, Ni var ju så lika -

när jag sen lyfte upp Dig i min famn,  ja då slutade Du att skrika!

I vecka fyra såg jag Dig, gud vad Du blivit stor -

fått tänder, sprang omkring och rev mig med Dina klor!

Min lilla älskade valp, nu är det bara två veckor kvar -

tills jag sedan Dig i min lägenhet äntligen har!

Jag längtar varje gång efter Din lekfulla energi -

tänk vilken tur det är att jag inte har nån allergi!!!"

Dividers Graphics

HARLEY -

Älskad och saknad

av matte...330.gif

Dividers Graphics

Harley blev omplacerad för att jag klarade tyvärr

inte av att ha honom i min dåvarande lilla lägenhet.

Han gick lös på allt som fanns eftersom han inte trivdes.

När jag, mamma o pappa lämnat Harley till den som tog

hand om honom, krossades mitt hjärta totalt.

Jag älskade verkligen min hund...

Jag kommer ihåg att han ville att jag skulle borsta tänderna med RIKTIG minttandkräm och sen drack han vatten från kranen...

Han älskade att bada.

Varje gång vi varit ute o gått en runda, oftast blev det i Björket,

 när vi sen kom hem gick han bort tilll toan, satte sig ner och väntade på att jag skulle tappa upp ett bad till han!!!

Ha ha...

Men det var mitt fel eftersom jag inte gav honom den

uppmärksamheten och plats som han behövde.

Jag ville såklart veta hos vem han hamnat och ringde till

hon som vi lämnat han hos.

Hon berättade att bara efter en timme på internet så fanns det

jättemånga sökande som ville ta hand om min söta hund.

Det var speciellt EN som hon fastnade för och hon

berättade att Harley kunde inte fått det bättre.

Han hade hamnat hos en POLIS i Östersund som letade

efter en hund att träna upp och ha vid sin sida!!!

Jag blev så glad och började gråta för då visste jag att

min hund skulle få det bra...

Efter ett år fick jag tanken på hur Harley hade det.

Ringde till polisen i Östersund och frågade om det var nån

som hade tagit hand om en hund som hette HARLEY.

Jag fick till svar att det fanns en polisman som hade haft Harley

ett tag, men sen hade överlåtit den till hans fru

för hon ville träna honom till en sån hund som kör släde i fjällen...

Jag tackade för informationen och kände mig lättad.

Om det nu är sant vet jag inte, men för att jag inte skulle oroa

mig över lilla snuffisen så fick jag tro på det jag hört.

Jag hoppas att Harley haft det bra och om han inte lever längre

- att han haft ett så bra hundliv han bara kunde fått.


Exmatte saknar Dig HARLEY... 330.gif

Av ♥Jennie♥ - 26 januari 2009 09:32

I natt följde jag med Hanna in i hennes eget rum tre gånger så hon fick sova i sin egen säng. Vi hade en bra period ett tag, men sen när hon blev sjuk så fick hon ligga hos oss några nätter för jag tyckte inte om när man hörde att hon hade svårt att andas, trots nässpray och såna andra saker.

Sen blev det som det blev, tyvärr. Det var jag o Fidde som rent ut sagt var för lata för att gå in med henne till hennes rum igen när hon blev frisk, så nu får jag börja om från början igen.... Får passa på att lära henne nu när jag inte jobbar, annars hade jag garanterat varit snortrött på morgonen.


Hanna har en tendens att kunna lura kroppen när det gäller att behöva gå upp tidigt på morgonen eller när hon kan sova så länge hon själv vill. Ta bara dagen innan dagis:

"- Mamma, ska jag till dagis i morgon?

"- Ja det ska du!"

På morgonen ringer min mobil 07.30 och jag går upp först o fixar till mig själv och sen en frulle till Hanna, för jag gillar att äta senare med morgonblaskan i ena handen och kaffekoppen i andra handen.

En kvart senare går jag in och väcker, eller jag f ö r s ö k e r väcka lilla Törnrosa som sover djupt i sin prinsessvärld och vill absolut inte gå till dagis. Det känns verkligen jobbigt att behöva väcka henne just då...

Sen på fre-lör-sön o måndagarna hon inte behöver gå till dagis - ja då kan mörten vakna till liv pigg och glad, snacksalig och ställa tusentals frågor klockan 07 på morgonen, och man bara ställer sig frågan: V a r f ö r???????

"- Passa på och sov när du kan!!!" sa jag till henne.

Nehej då... Icke sa Nicke, då kan hon ju missa BARNPROGRAMMEN!!!!!!!!


  










Av ♥Jennie♥ - 26 januari 2009 00:00

What dog breed would you be?

Jag är en......


 Dividers Graphics


Vad har jag varit i ett tidigare liv???

Get your DJ Name!


Quiz Me
Jennie was
a Well-Dressed Greek God
in a past life.

Discover your past lives @ Quiz Me

 Tjohooo, en välklädd grekisk gud... ha ha...


Dividers Graphics


Om jag skulle startat ett band så skulle det hetat...

Get your Band Name!


Artists All Shook Up
featuring
Jennie

 Dividers Graphics



Här finns massor av roliga sidor att kolla på...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards