Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

30 juni...

Av ♥Jennie♥ - 30 juni 2008 10:41


AnotherMonday-LMG.gif


Hanna skulle egentligen till dagis i morse 8.45 men hon har varit så

snuvig hela natten plus att hon vaknade o sa att hon hade ont i halsen.

Jag ska inte jobba förrän på torsdagnatt så hoppas hon känner sig bättre tills dess. Nu har vi precis varit på mitt jobb och lämnat in alla timlistor för juni månad.

JUNI månad alltså!!!

Tänk det är bara 6 ynka månader kvar tills NYÅRSAFTON!!!

Vart blir tiden av egentligen??? Hur kan den gå så himla fort?

Varför kan inte sommarmånaderna (april-september) gå i slowmotion?

Ärligt talat så HATAR jag de andra kalla ostadiga månaderna på året.

Hade jag bott utomlands under vintern så tror jag inte

att jag hade saknat vintern och snön speciellt mycket.

Visst - jag kan bli så där barnsligt lycklig de första 2 sekunderna

när de första snöflingorna kommer, men sen slutar det lika fort igen.


Mest förbannad och sur blir jag:

* När jag ser de första snöflingorna falla ner från himlen.

* När jag ser att det FORTSÄTTER att snöa hela dagen o natten.

* När jag ser att snön LIGGER KVAR på morgonen.

* När jag fryser.

* När kläderna blir blöta av den äckliga o kalla snön.

* När snön fryser till isbanor under natten.

* När jag cyklar på en isbana och vinglar till.

* När frisyren inte längre är en frisyr på väg till jobbet pga snön.

* När det är dyngvått i hallen av alla snöblöta skor.

* När tidningspappret klibbar fast i hallgolvet pga snöslasket.

* När man blir svettig av att behöva ta på sig flera lager kläder.

* När plogbilarna inte tänker på cyklisternas framkomlighet.


Ja jag skulle kunna rabbla upp hur mycket som helst

men känner att det pallar jag inte göra nu...


Nej ärligt så tror jag inte att jag hade saknat vinter o snö!!!

Tvärtom.

Tänk att kunna ligga under gröna svajande palmer

och dricka rosa parpalydrinkar

medan man hör hur vågorna skvalpar från havet...

Vilken lyx...


Palm Trees Glitters # 180078                   Purple Glitter Champagne & Bubbles Glitters # 178620

  


Fidde har bara två veckor kvar att jobba nu och han har

börjat nedräkningen dit idag.

Vi har planerat in lite grann vad vi vill göra.

* Tosselilla

* Ölands Djurpark

* Danmark

Men det är alltid vädret som avgör hur semestern blir...

Det är ju inget trevligt att vara på Tosselilla om det spöregnar...

Visst - blöt blir man ändå men man torkar saktare och fryser mer.

Jag vill till Bulgarien en vecka också men det lär det inte bli.

Sen ska jag o mannen till Globen i Stockholm i oktober tre dagar

när han fyller 30 för vi ska se matchen mellan Ottawa- Pittsburgh.

Pengarna går alltid åt som smör i solsken vart man än är...


 Miscellaneous Glitters # 212204


Nu är det dags att göra lite lunch

till mig o lilla dottern -

så ha en trevlig dag!!!


Miscellaneous Glitters # 210992

 
 
mammajossan

mammajossan

30 juni 2008 14:14

Jo, visserligen kan jag hålla med om att det är jobbigt att ta sig fram i snön och irriterande med all blask det blir efter att snön töar....men hur jobbigt hade det inte varit att jobba ALLTID i 30 graders värme, vindstilla och fuktigt, blääää, nej säger jag växlande väder tycker jag i alla fall bäst om. VÅREN-då alla färger och blad börjar dyka upp, graderna ligger runt 10-15....SOMMAREN-förhoppningsvis blir det varmt som man har hoppats på, det blommar och luktar gott ute, runt 20-30grader....HÖSTEN-den färglada blomstern ramlar väck och färgerna omvandlas till burriga mörka härliga färger, längtar till mörkret (brukar jag göra)runt 10-15 grader VINTERN-det börjar bli kallt, man kan tända ljus, adventsljusstakarna ska upp kallt runt 5- -15grader. Så jag kan säga att jag ÄLSKAR nästan alla årstider....

http://www.mammajossan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2009 19:45

Idag lämnar jag denna bloggen för en annan. Tjingeling!!!    ...

Av ♥Jennie♥ - 3 maj 2009 17:30

Igår spelade vi minigolf i Åhus med vännerna M o P, i några kyliga nordanvindar där fingrarna stelnade till och gjorde så alla förlorade, utom "Tur-P" så vi säger Grattis till Dig!!!!! Men bara så du vet så kommer det att bli en revange så småningom...

Av ♥Jennie♥ - 2 maj 2009 13:01

Igår hade vi en mysig grillkväll här nere på gården, som antagligen blir den sista innan vi flyttar. Vi bjöd hit trevliga vännerna M och P och mumsade grillat kött, korv, klyftpotatis, sallad, en god dressing med creme fraiche, ajvar relish, sweet ch...

Av ♥Jennie♥ - 1 maj 2009 15:25

Tur att han kunde denna sången!!!!

Av ♥Jennie♥ - 27 april 2009 18:20

De allra första majblommorna såldes 1907 i Göteborg. Då kostade de 10 öre styck och hela 139.000 såldes. Från allra första början syftade Majblommans insamling till att hjälpa tuberkulossjuka. Tuberkulosen var en av dåtidens värsta folksjukdomar ...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards