Direktlänk till inlägg 21 maj 2008

Börjar vänja sig...

Av ♥Jennie♥ - 21 maj 2008 20:34

Ja då är det tredje kvällen Hanna ligger i sin säng själv utan att vi ligger intill henne tills hon somnar. Igår var det rena totala kalabaliken där inne. Shiiiit vilket hålligång. Hon skulle absolut inte ligga där själv. Hon skulle plötsligt upp och kissa och när vi sa att hon inte behövde det eftersom hon var på toa innan hon gick in, så kunde hon säkert inte behöva nu igen.

  

 

Tyst ett tag sen sa hon att hon behövde visst kissa. Hon frågade om hon fick gå upp, men vi stod på oss och sa nej. Då sa hon att då skulle hon kissa i blöjan. Vi sa att det gjorde ingenting. Tyst ett tag till. Då frågade hon om jag eller Fidde kunde ligga hos henne tills hon somnade. Jag sa att jag o pappa sitter i soffan o läser tidningen och tittar på tv. Då började hon gallskrika som varade i typ 20 minuter, sen övergick skriket till sånt där tydligt "jag-gråter-för-att-jag-vill-inte-sova-men-jag-är-så-förbannat-tröttgnäll" men jag o Fidde brydde inte oss om henne utan lät henne gnälla. Tillslut efter en ca 50 min hade hon äntligen somnat...


anime018.gif

Ikväll gick det liiite lättare än igår. Jag borstade hennes tänder och sa att hon fick tänka på vilken saga hon ville lyssna på sen. Väl inne i sovrummet la hon sig ner utan problem, var ovanligt glad, sa godnatt till oss och la alla sina miljoner dockor intill sig. Hon ville lyssna på Emil. Jag satte den på "repeat all" för säkerhetsskull...335.gif

Då ångrade hon sig och ville höra på Lotta istället. På med Lotta och sen gick vi ut i tvrummet. Hon kallade på oss en 5-6 gånger, gnällde lite tyst, men sen somnade hon utan tjat och annat trams. Hur nice var inte det???


WOOHOO257E14_20316_www-animaatjes-nl.gif

Var på mitt nya jobb idag där jag ska vara några gånger i sommar.

Kul att träffa nya personer och utöka möjligheterna till mer jobb.


Nej nu ska jag in och hålla mannen sällskap undertiden han kollar på hockey... eller var det fotboll???

 

i113538626_83550_2_www-animaatjes-nl.gif

  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Jennie♥ - 6 maj 2009 19:45

Idag lämnar jag denna bloggen för en annan. Tjingeling!!!    ...

Av ♥Jennie♥ - 3 maj 2009 17:30

Igår spelade vi minigolf i Åhus med vännerna M o P, i några kyliga nordanvindar där fingrarna stelnade till och gjorde så alla förlorade, utom "Tur-P" så vi säger Grattis till Dig!!!!! Men bara så du vet så kommer det att bli en revange så småningom...

Av ♥Jennie♥ - 2 maj 2009 13:01

Igår hade vi en mysig grillkväll här nere på gården, som antagligen blir den sista innan vi flyttar. Vi bjöd hit trevliga vännerna M och P och mumsade grillat kött, korv, klyftpotatis, sallad, en god dressing med creme fraiche, ajvar relish, sweet ch...

Av ♥Jennie♥ - 1 maj 2009 15:25

Tur att han kunde denna sången!!!!

Av ♥Jennie♥ - 27 april 2009 18:20

De allra första majblommorna såldes 1907 i Göteborg. Då kostade de 10 öre styck och hela 139.000 såldes. Från allra första början syftade Majblommans insamling till att hjälpa tuberkulossjuka. Tuberkulosen var en av dåtidens värsta folksjukdomar ...

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards