Alla inlägg under juni 2008

Av ♥Jennie♥ - 22 juni 2008 17:57

Det var en gång en karl som var

ute och skottade snö utan vantar.

När han kom in klagade han till

sin fru att han frös om händerna.

Han fick värma dom mellan hennes lår

för där var det varmt och skönt.

Detta upprepades 3 dagar, men på 4:e

dagen blev frun lite less och snäste åt karlen och sa:

"- Hur vore det om du kunde frysa om NÄSAN nån gång???"

  







Av ♥Jennie♥ - 22 juni 2008 17:53

Ett gäng killar var ute och festade.

På hemvägen somnade en av dom och då

passade de andra på att skoja med honom.

De knäppte upp hans gylf och band en

rosett runt hans snopp.

När han vaknade upp sa han:

"- Inte vet jag vad jag har varit med om,

men pris har jag fått!!!"


  







Av ♥Jennie♥ - 22 juni 2008 17:48

En obducent hade en ny grupp elever

uppställda framför en avliden uteliggare.

"- Det är två saker ni måste lära er.

Det första är att INGET får äckla er!"

Han stoppade fingret i rumpan på den avlidne

och sen sög han på det.

Efter viss tvekan gjorde eleverna likadant.

"- Det andra ni måste lära er är uppmärksamhet.

 Det var pekfingret jag stoppade i rumpan

och det var långfingret jag sög på!!!"


  







Av ♥Jennie♥ - 22 juni 2008 11:44

Jag har jobbat i natt och cyklade inom Konsum och handlade

några bullar som vi skulle ha till frukost när jag kom hem.

Klockan var nästan 9 och jag trodde Hanna skulle komma springandes

mot mig som hon brukar göra på morgonen när jag jobbat natt...

Men det var så tyst o mörkt i lägenheten så jag smög in till vårt sovrum.

Där låg Fidde o Hanna och SOV!!!

Hanna sov ännu!!!

Hon som aldrig brukar sova längre än 8 annars...

Jag la mig intill henne och slöt ögonen.

Då vänder hon sig om mot mig och lägger

ena armen om min hals och säger:

"- Mamma, jag lägger min arm om din hals så du inte fryser!"

Sen vaknade hon...


Hanna fick in o bada en stund

INBath1Bathtime09.gif

och jag satte fram frukosten under tiden.

Bullar, lax, skinka, ost, ägg, majonnäs, mjölk,

oboj, kaffe, ja en riktig god söndagsfrukost...

Det enda som fattades var nåt att läsa, typ

 



Nu tycker jag synd om de som har semester...

 HOaprilfools14jockersmile2.gif

Hela denna vecka, 25, har ju bara haft pissväder...

Regn, regn, regn...

Solen har verkligen lyst med sin frånvaro...

En fd jobbarkompis har gjort det enda rätta på sin semester...

Hon o hennes gubbe har åkt till TURKIET!!!

INGardendeckchair07.gif

Gissa om jag är svartis???

Så som jag tjatar om att åka iväg kan jag inte vara annat!!!

Hoppas det blir strålande sol varje dag under

vecka 29-32 när Fidde har sin semester...

Stefan har oxå de veckorna...

Kan kanske hitta på nåt tillsammans???

Fast då har väl deras lilla plutt tittat ut... BAC2baby007.gif    

Jag tror faktiskt att de trollat fram en liten sessa... 90.gif

Tredje gången gillt...

Men det hade varit ganska häftigt med en killtrio...114.gif114.gif114.gif


Nu ska jag göra nåt annat av min lediga tid

och inte sitta här o skriva mer...



         Ha en fortsatt regnig och trevlig söndag ändå...


HOValentineA015HL.gif



Av ♥Jennie♥ - 21 juni 2008 12:17

Igår firade vi midsommarafton hos mamma o pappa.

Sen kom mormor, morfar, Jossa, Stefan, barnen o Leo med.

Vi gav mamma o pappa en limegrön tvågrenad orkidé

som hon satte in på deras nya och fina toalett.

Eric, Elias o Hanna tyckte det var spännande med

deras jaccuzzi och dom hoppade i och provsatt i den.

Vädret höll i sig och solen värmde skönt till en början,

men sen öppnade himlen sig och vi fick gå in istället.

De hade ju lovat regn så det var bara tur när solen sken.

Väl inne var bordet dukat med allt som hör till midsommarmaten.

Ansjovis, sill, potatis, gräddfil, gräslök, ägg, lax, (köttbullar,

köttfärsgrillspett, flintastek, sås, detta var till barnen och Fidde!)

sallad, öl, pepsi, mjölk, snaps och vin!!!

Sen blev det såklart jordgubbar och vaniljvisp

blandat med grädde som ger en godare smak!!!

Jag drack ingenting eftersom jag skulle jobba sen.

Men det gjorde inget för jag kände fortfarande mig

lite trött efter gårdagens 3 glas med Wild Africa.

Mormor, morfar och vi körde hem 18.45...

Kändes ganska skönt ändå att inte stanna så länge varje gång...

Bröt upp när det var som bäst...

   

Jag var ganska trött på jobbet med, så när allting var färdigt

med kunderna så la jag mig i sängen o kollade på tv ett tag.

Sen pallade jag inte kolla mer så jag släckte lampan och kände

att jag skulle kunna somna på direkten.

Vad händer då?

Det knackar på dörren...

Kollar på klockan...

22.25

Jag går upp och öppnar...

Då är det KVH som kom för att ge medicin!!!

Okej???


  

Jag såg säkerligen rolig ut när jag stod lite halvflummig

i nattasärken och undrade varför de kom så här sent

och varför ingen sagt nåt till mig innan den siste gick hem...!

De skulle visst komma 7 dagar till, men nu gjorde det inget

för nu vet jag att jag inte ska lägga mig innan kl 23...


Jag sov gott hela natten men vaknade kl 03

av att jag hade ont i halsen och var törstig.

  

Kollade i spegeln och såg att mina halsmandlar var bigga...

Inte konstigt alls att det var svårt att svälja.

Blir väl till att göra några knäckisar med vitlök, ägg och kaviar...

Ska minsann inte vara sjukskriven under de veckor jag jobbar.

Behöver varenda spänn så vi kan resa senare i år...


Hanna kollar på Alvin & Gänget...

Nu ska vi snart åka till Everöd och senare ska vi grilla korv...

Hoppas mitt halsonda går bort snart...

Aaaaaajjjjj...  







Av ♥Jennie♥ - 20 juni 2008 09:57

Häromdagen när jag o Hanna var ute på gården

och sparkade fotboll, så råkade hon vika halva skon

mot gräset så den hårda skumgummisulan bröts.

Hon blev så ledsen för vad hon hade gjort,

men jag sa att vi köper ett par nya

och då får hon inte ha dom ute och leka med.

Bara på stranden.

Det blev likadana fast ljusrosa.

Det är ju bra att sulorna på sådana skor är gjorda

av skumgummi för då är de inte tunga att gå med,

men sen är nackdelen att de går sönder mycket lättare.

Får hoppas dessa håller lite längre...

 

Jaha då är det MIDSOMMARAFTON idag...


 


... vädret just nu - soligt, molnigt, blåsigt, 

men allt det tillsammans är bättre än regn... 

Jag sa till mamma igår att man skulle kanske

köpt två Hästen-sängar och fått pengarna tillbaka enligt reklamen.

Men då sa mamma att läser man det lilla finstilta i reklamtexten,

så står det att det gäller bara om det regnar

mellan kl 10-13 på denna dagen!!!

Mmm, då har ju något "smarthuvud" kontrollerat

under ett visst antal år, att på midsommarafton

så brukar det INTE regna just mellan de klockslagen

och såklart räknas det in i reklamen

för att de ska vara på den säkra sidan...

Tack för det!!!


 





12.gif


Till frukost åt jag:

* Två mackor med lax och ägg
* Ett glas med min goda smoothies


Hanna åt en macka som jag

delade i två och på dom ville hon ha:

* Leverpastej

* Lax
Hon åt en skål yoghurt och drack

varm chokladmjölk till...


Hart-plant.gif 


Igår köpte jag en hel varmrökt lax som jag skar

bort huvudet på och pillade bort några ben.

Den luktade sååå gott så jag kunde inte låta bli

att smaka och då kom Hanna som äääälskar fisk.

Hon ville oxå smaka.

Klart hon fick...

"- Jag vill ha mer mamma!"

Vi skulle ju ha kalops till middag igår men

då ville minsann inte hon ha det längre.
Hon ville ha fisk.

Jag tänkte att det är bra att hon vill ha det

och är inte så feg som sin pappa...

Han vågade inte ens smaka en liten bit.

Jag o Fidde åt vår goda kalops

och Hanna var jätteduktig som åt upp ALLT

jag lagt på hennes tallrik, utan nåt trams!!!


Good girl!!!

 PRINCESS_www-animaatjes-nl.gif



Ska till Rinkaby i eftermiddag och fira

midsommarafton där en stund.

Jag ska inte dricka nåt

eftersom jag ska jobba sen.
Hela helgen...


Ha en skön midsommarhelg

och var rädda om er i trafiken...


GreatWeekend-LMG.gif 


Av ♥Jennie♥ - 18 juni 2008 09:38

Hur gammal är du?

32 men skulle vilja vara 27...


Vad är du mest rädd för?

Att någon jag älskar lämnar jordelivet...


Vad äter du helst för maträtt?

Något med fisk...


Vad har du på dig nu?

Svart/grå-randiga leggings,

mörkgrå tunika, trosor, bh...


Vilket klädesplagg skulle du aldrig ta på dig?

En plisserad kjol...


Hur många par skor har du?

Ca 20...


Vad använder du för schampo?

Gliss, Elvital...


Vilken är den godaste duschkrämen?

Palmolives Aroma Therapi...


Hur många parfymer har du?

10 stora och ett 15-tals provflaskor...


Hur många länder har du varit i och vilka?

10 st. Sverige, Danmark, Tyskland, Spanien,

Egypten, Portugal, Holland, Dubai,

Turkiet och Bulgarien...


Är du singel/sambo/gift?

Gift...


Var träffades ni?

På Kristianstads Pizzeria -02...


Har du barn?

Ja en dotter...


Är du allergisk?

Ja mot katter och mögel...


Har du nån fobi?

Har haft mot sprutor...


Vad har du för bil?

En mo-bil...


Var brukar ni storhandla?

Maxi, Willys...


Har ni lägenhet/hus?

Lägenhet men vill bo i hus...


Hur länge har ni bott där?

Sen dec -04


Vilka nära släktingar till dig lever än?

Mormor, morfar, moster, farbror,

kusiner, mamma, pappa, syster...


Hur ofta träffar du dina släktingar?

Mamma o pappa = Ofta

Syster = Ofta

Mormor o morfar = Ibland

Moster = Sällan

Kusiner = Sällan

Farbror = Aldrig


Vad hade du gjort om du fått

1 miljon kronor insatt på ditt konto idag?

Satt in 100 000 till Hanna,

gett mamma o syrran vars 100 000,

betalat av Fiddes lån på bilen,

åkt på semester med familjen till Thailand 

två veckor med all inclusive och

bjudit med mamma o pappa...


Vilken årstid gillar du mest?

Sommaren...


Är du rädd för att dö?

Ja alldeles för tidigt och i en obotlig sjukdom...



Av ♥Jennie♥ - 17 juni 2008 21:44

Herr Persson fann sin fru med en främmande

man i sängen när han kom hem.

Han blev rasande och skrek:

"- Det här ska du få betala för!"

Då sa den andra mannen:

"- Va, en gång till?"

  


------------------------------------------------------------------------------------------------




Tre män sitter och skryter över sina fruar.

Den första sa:

"- Min fru har köpt en åkgräsklippare till vår 10m2 stora gräsmatta!"

Då sa man nr 2:

"- Det var väl inget, min fru köpte 2 blomlådor till balkongen och samtidigt köpte hon en jordfräs till dom!"

Då sa den 3:e:

"-Min fru har beställt en resa till Mallis och hon packade

ner ett 10-pack kondomer, och hon som inte ens har en kuk!!!"

   





Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards