Alla inlägg under juni 2008

Av ♥Jennie♥ - 11 juni 2008 09:53

Glass-säsongen har satt igång på riktigt både för stora och för små.

Tyvärr gäller inte dessa priser längre...

Gissa om man köpt mycket glass då???



Av ♥Jennie♥ - 11 juni 2008 09:10

Kanelbullens dag, Semlornas dag...

Varför kan det inte finnas en dag för Negerbollens dag?

Eller för att inte låta så rasistisk;

 "Delicatos Dag".


Då skulle jag ätit två stycken av deras fantastiska, härliga

och tungälskade negerbollar.

Ja - jag säger NEGERBOLLAR för det har jag sagt

sen barnsben och det ordet kommer alltid finnas

i min mun när jag vill ha en negerboll.

Vad ska man säga istället? 

Kokosboll???

Det säger jag till såna man hittar i kartongerna på marknader!!!

Varför ska det kallas rasistiskt bara för att

det har hetat NEGERBOLL i alla år?

Är det inte lika rasistiskt med "Judebröd", "Nunnor",

"Prinsbakelse", "Prinsesstårta" och "Finska pinnar"???


    

Judebröd                             Finsk pinne



    


Av ♥Jennie♥ - 10 juni 2008 23:02

Både Grekland och Sverige spelade skitkasst i första perioden tycker jag. Men det var väl deras taktik att leka lite

och sen börja spela på riktigt i sista perioden.

Zlatans mål var ju fantastiskt!!!

Helt otroligt och snabbt gick det.

Det andra målet var bara ren tur

att bollen studsade tillbaka på benet.

Men vilken lättnad det var med en

tvåmålsledning o då kändes det tryggt.

Då väntar matchen mot Spanien på lördag

och den får man inte missa!!!


*** GRATTIS SVERIGE ***


Voetbal.gif

Av ♥Jennie♥ - 10 juni 2008 16:24

Ikväll är det dags för

SVERIGE mot GREKLAND

och idag är det extra spännande

att heja på vårt eget fosterland...

     


Jag tror det blir 3-1 till Sverige...

Ikväll kommer Pa och håller oss sällskap.

Det blir en festkväll idag med chips, godis och läsk!!!

HEJA SVERIGE **  HEJA SVERIGE


Av ♥Jennie♥ - 10 juni 2008 09:56

5goodmorningfriends3mirreke2lj.gif


Ja idag vaknade både jag o Hanna klockan 8 och det var längesen hon sov så länge tillsammans med mig fast Fidde kört till jobbet. Vi har ätit frukost, kollat lite på tv och nu ska vi bada en stund. Ser att jag börjar fjälla på högra axeln... Det var därför det kliade som fasen igår!!!

Usch nu är det alldeles grådassigt ute och det ser faktiskt ut som att det blir regn. Visserligen behövs det regna för det är snustorrt överallt och brandrisken ökar mer och mer för varje dag, så ja varför inte, börja regna nu då! Det allra bästa hade varit om det regnat under natten istället. Men man är ju tyvärr ingen vädergud...

62.gif
Av ♥Jennie♥ - 9 juni 2008 21:55

Inne i vecka 24 och jag har redan jobbat färdigt för denna vecka.

Har liksom fått lite ledighet nu i några dagar

innan jag går på sommarvikarieschemat.

Det ska bli skönt att veta vilka dagar

jag ska jobba och när Hanna ska till dagis.

Idag fick jag jobba över en timme

men det gjorde ingenting för nu är jag LEDIG...

Bläää säger jag för nu när jag väl är ledig

så ska det inte bli lika fint och varmt väder

som det varit förra och förrförra veckan...

I morgon skulle det enligt SMHI var upp

till 20 grader men ingen stor sol.

onsdag ska temperaturen sjunka till 16 grader och ingen sol.

Torsdagens prognos är det fortfarande ingen sol plus ett stort moln.

 Fredag ser inte bättre ut med sina 15-18 "kalla" grader!!!


112.gif   112.gif    112.gif    112.gif




Syrran fyller 29 på söndag

Happy-birthday.gif

och hon undrade om jag ville baka en tårta.

Självklart kan jag det -

men då måste hon säga vad hon vill ha i...

Eller så kan det bli en överraskning!!!


 300.gif  303.gif  301.gif  299.gif  300.gif  303.gif  301.gif  299.gif

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards