Alla inlägg under januari 2009

Av ♥Jennie♥ - 14 januari 2009 16:01

Fidde var och fotograferade vår kära gamla

"fina" bil där den stod till absolut ingen nytta...

Han var alldeles själv och försökte få till några fina minnen...

När han kom hem och jag kollade på dom,

la jag märke till ett speciellt kort...

Det var på bilens högra framlampa jag såg det...

Jag zoomade in och fick världens rysning genom kroppen...

Det såg ut som ett flickansikte där man klart och

tydligt ser hår, mun och ögon som tittar rakt mot oss...

NU tror jag att det var min och Fiddes

skyddsängel som tog smällen för oss!!!

Av ♥Jennie♥ - 14 januari 2009 00:02

Mina tankar lever jävel nu märker jag, angående söndag.

Jag har den stora äran att fylla 25 - igen, för 7:e gången sen sist...

Ha ha ha, jo det är faktiskt sant.

Jag känner inte mig en dag äldre än 20, eller 25 sa jag ju...


Min största passion har alltid varit 331.gif smink 331.gif.

*Det-märks-inte-alls-om-man-tittar-i-min-sminkbox*.

Men lustigt nog har den passionen svalnat av och lite

så där mystiskt smygande övergått till en helt annan genré.

Jag älskar att baka olika sorters tårtor!!!

Helst ska det vara annorlunda utformning och smaker v a r j e gång.

Just nu sitter jag o "ser" 2 helt olika modeller framför mig...

Lager för lager...

Innehåll...

Smaker...

Färg...

Tillbehör...

Bla bla bla bla bla bla, ja den listan kan göras flera meter lång.

Men nu pallar jag inte sitta här mer.

Får se hur lång tid det tar innan datafanskapet vaknar till liv i morgon!!!


cake44.gif cake44.gif cake44.gif


Ha det gott, kram


Av ♥Jennie♥ - 13 januari 2009 23:51

... och jag tror att jag kommer sova på härliga bomullsmoln i natt igen...

Snart kommer Hanna tassandes in och vill antagligen dela moln med mig...

Ja ja det gäller passa på att ha henne i sängen tills hon blir stor nog och tycker det kanske börjar bli lite fööööör pinsamt... eller inte får plats...

Eller... jag vet inte... jag vill ju ligga skönt och kunna sträcka på mig precis som jag vill... och det går ju inte alltid när man känner ett ben på magen...

Ibland har hon t om vänt sig om så hon ligger med huvudet neråt...

Jag tyckte att det kändes lite väl konstigt att smeka några tår,

istället för en gosig gussekind eller hennes mjuka och lena panna...!!!

 


Sussa gott!!!










MySpace Generators
Av ♥Jennie♥ - 13 januari 2009 12:10

Nu kostar bussen 15 spänn för att åka någon ynka kilometer in till stan.

Varför kunde det inte räcka med endast den fina guldpengen???

Så liten o nätt och det var bra pris.

Nääää nu kostar det 5 kronor till.

Jävla skithöjning.

En del busschaffisar borde gå "visa-hänsyn-i trafiken-och-hyfs-kurser".

Jag tycker det är så obehagligt ibland när man åker förbi ett

övergångsställe där folk har gått ut på vägen och tvingas stanna. 

De tvingas stanna - fast de har rätt att gå...

Därför kan man aldrig känna sig säker vid övergångsställe...

Bussisarna är stressade och struntar i att stanna.

Det gäller även för djuren.

Jag har själv sett en buss som kört över ankor vid kanalen när de skulle

gå över gatan för att äta frukterna eller bären som fanns på andra sidan.

Jag tycker det är så hemskt att de har så bråttom och

inte ens hinner stanna för en liten stackars hungrig anka...

Nu överväger jag nästan att ta cykeln istället för bussen om jag ska in till stan ett litet snabbt ärende när priset skjutit i höjden med raketfart...

  
11.gif






Av ♥Jennie♥ - 13 januari 2009 10:48

Här hemma står nån enstaka adventljusstake kvar tills jag har fyllt år.

Just detta året har vi en fin stjärna som lyser jättefint och

jag tycker nästan det är lite synd att behöva plocka undan den.

Granen står så fint ihopbunden inne i datarummet

för vi vet inte var vi ska ställa den riktigt än...

Där den stod innan går inte, för där finns en massa annat mög nu.

Det är såååå typiskt mig.

Om jag gör plats, alltså städar och tar bort sånt som inte använts

på flera decennium så slängs det och där blir en större friare yta.

Men då finns risken att jag stoppar in a n d r a grejor där efter hand och vad

har det då gjort för nytta att jag gjorde så fint o rent för ett tag sen???

Nada... men sån är jag.


Igår klarade jag ju uppkörningen och jag har sovit på moln hela natten.

Det kändes som att det var en stor sten som ramlat av ryggen.

Nu finns ingen press mer att jag inte har körkort.

Min rädsla och nervositet hindrade inte mig eftersom jag gav mig

fan på att jag skulle minsann ha det innan pappa fyller år i april!!!

 

Nästan 3 månader tog det!!!

Skrev in mig 21/10-08 och blev klar den 12/1-09...

Jag tänkte att jag ska bjuda på tårta till dom på körskolan som "Tack för hjälpen" för att de har gjort så att min högsta dröm har gått i uppfyllelse!!












Av ♥Jennie♥ - 12 januari 2009 21:16

330.gif330.gif Emma - min älskade systerdotter...330.gif330.gif


         Angel Glitter Graphics

Jag hade längtat så efter att få vara med när Du föddes...

Såg fram emot att få ett underbart systerbarn till att älska...

Ett samtal förändrade mitt liv...

Jag cyklade till sjukhuset där Din mamma o pappa var...

Du föddes...

Du låg där på sängen så otroligt vacker...

Det såg ut som att Du sov...

Det var tyst i salen...

Det enda som hördes var allt gråt...

All förtvivlan som kändes in i benmärgen...

Hela rummet fylldes av sorg...

Undran...

Man fattade inte att det var sant..

Ditt hjärta var stilla...

Du hade lämnat oss för himlen...

Varför???

Varför blev det som det blev???

Inga svar...

Ingen förståelse...

Ögonblicket stannade och förvandlades till ett stort frågetecken...

Det varar än...

Jag höll Dig i min famn de korta sekunderna och det är jag glad för...

Din varma kropp i mina armar...

Vilken underbar känsla...

Men samtidigt ändå inte...

Ett nyfött barn...

Som inte fick fortsätta livet på jorden...

Fick ett liv uppe bland de härligt vita bomullsmolnen...

Mina kinder är alldeles våta av tårarna från

saknaden av att jag aldrig mer kommer få se Dig...

Min älskade systerdotter Emma...

Jag kommer alltid att älska Dig...

För evigt...

Puss o kram från Din moster Jennie...330.gif



 Angel Glitter Graphics

Av ♥Jennie♥ - 12 januari 2009 15:45

TJOOHOOOOO!!!!!!

NU HAR JAG ÄNTLIGEN KLARAT KÖRKORTET!!!!!!!

FAN VAD JAG ÄR GLAAAAAAAD.......

DET KÄNNS SÅ RIKTIGT JÄVLA NICE NU.....

JUST NU ÄR JAG NOG LYCKLIGAST I VÄRLDEN...

 










Av ♥Jennie♥ - 12 januari 2009 12:08

En liten 12-årig kille, som släpade på en tillplattad död groda kopplad i ett snöre, gick in på horhuset i den lilla byn.

Han sa till bordellmamman:

"- Jag vill ha sex med en av tjejerna. Jag har pengar

och går inte härifrån förrän jag har fått det jag vill ha!"

Bordellmamman, som struntade i alla moraliska värderingar,

funderade faktiskt en liten stund, men sa sedan:

" - Ok då, välj ut en av mina flickor."

Han frågade:

"- Har någon av dem någon sjukdom? "

Bordellmamman svarade naturligtvis "Nej", men pojken påpekade:

"- Det snackas om att alla som varit med Lisa har blivit

tvungna att ta en spruta efteråt. Så det är henne jag vill ha!"

Eftersom pojken var så beslutsam och dessutom

faktiskt hade pengar, så fick han som han ville.
Han gick in till Lisa, släpande på sin döda groda.

Tio minuter senare kom han ut, fortfarande med grodan i släptåg.

Han betalade och var på väg mot ytterdörren, när bordellmamman frågade:

" - Varför valde du den enda av mina

flickor som bär på en smittsam sjukdom?"

Han svarade, om än lite motvilligt:

- "Jo, ikväll när jag kommer hem så skall mina föräldrar gå

ut på restaurang och lämna mig hemma med barnvakten.

Hon kommer att ha sex med mig, för hon gillar

små pojkar, så jag kommer att smitta henne.
Senare kommer min farsa att skjutsa hem henne,

ta sig ett nyp på vägen och då får han samma sjukdom.

När han kommer hem igen så kommer han att spänna på morsan,

och i morgon knullar hon som vanligt med brevbäraren...

...och det är DEN jäveln jag vill åt, för det var HAN som körde över
min groda!"


49.gif

Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards