Alla inlägg under januari 2009

Av ♥Jennie♥ - 16 januari 2009 18:52

Jag o Hanna har badat och hon hade sin baddocka med i badet men det var tydligen inte så intressant eftersom hon fick sitta på kanten hela tiden...

Till middag hade vi pyttipanna och knäckebröd!!!

Det var bara vi två, för Fidde har åkt till Malmö med

två kompisar för att kolla på hockey, Malmö - Bofors...

Heja Malmö!!!

Eller som Hanna sjunger:

"- Skånes stolthet Malmö här är vi, Malmö här är vi, Malmö här är vi, Skånes stolthet Malmö här är vi....!"

Av ♥Jennie♥ - 16 januari 2009 17:18

Hanna har hittat en bok som hon sitter o kollar i.

Den heter "Att Föda Barn".

Rätt som det är säger hon:

"- Där är mammans stora mage, hennes bröst, hennes rumpa,

och där kommer bebisen ut genom hennes rumpa!!!

Usch det ont när jag bajsar ibland... gör inte det ont när hon bajsar ut bebisen mamma?"

"- Joo lite gör det säkert...."

"- Mamma, om 18 sekunder vill jag ha en bebis i min mage...

nej, det ska vara två stycken... en pojke o en flicka!!!"

  












Av ♥Jennie♥ - 16 januari 2009 17:04

Jag och Hanna badade och vi lekte att jag skulle handla av henne.

"-Hej, jag skulle vilja köpa en Kaffe Latte, tack!"

Hanna:

"- Nej, sån har vi inte!"

Jag:

"- Nehe, då vill jag ha en Cappuccino tack!"

"- Det har vi inte det heller!"

"- Okej... har ni vanligt kaffe med mjölk?"

"- Nej men vi har chokladmjölk!"

"- Jamen då tar jag väl en sån då!"

Då trodde jag att leken var slut...men...

"- Fast vi har bara stark!"

"- Det går bra!"

Hanna tog fram en kopp och "hällde" upp chokladmjölken.

Sen sa hon:

"- Här, varsågod, här är din chokladmjölk med senap!"

Jag chockad:

"- SENAP???"

"- Jaaa... du ville ha stark chokladmjölk!!!"


  







Av ♥Jennie♥ - 16 januari 2009 14:58

Jag var inne på MAD och kollade vilka av alla skuggor jag hade...

Kom fram till 65 st!!!

Har några år på mig att göra av med alla dom...

Tur för mig att pulver aldrig torkar!!!

Dessa färger och nyanser har jag:


24K GoldAntiqueAmber GoldAncient GoldAquadelicBaby FaceBig MoneyChoc. MintCat's EyeChanceBig MoneyBig AppleCreamy ButterDay DreamerBlue JayCoboltDesert MoonDrama QueenFujiFuriousFire OpalBlack CherryHaloEvocativeIllusionImperialMiladyDeliriousFusionAlyssaDesert RoseBlackberryNirvanaOak BronzePaparazziParisPizzazzIslanderReallyRaveRetroSandstormShellSizzleSnow AngelSolitudeSpritzSpruceSterlingSultry BlueSultry CafeSultry SableTaxiTropicalTrust FundWhisper BlueWhisper CopperWhisper GoldWhisper GreenWhisper OpalWhisper OrangeWhisper RedWishfulWrecklessSupernova

Av ♥Jennie♥ - 16 januari 2009 14:15

Jag o Hanna har bakat en kaka... 

Vi har ätit lättlunch, keso och inkokt lax....

Har snackat med syrran i telefon...

Hanna har tagit sönder luckan till tvhyllan...

Hon gnäller för att hon har gjort nåt hon inte fick...

Sms:at med mannen som sa att det hade visst brunnit på hans jobb.

Det hade väl gått hett till hos grisarna och började lukta bacon, ha ha!!!


varken2520echt.gif

Av ♥Jennie♥ - 16 januari 2009 12:57

Efter att ha provat att sätta igång datorn, har jag nu efter hela  

167 gånger!!! - äntligen lyckats att få fanskapet till att starta!!!!

Det elektriska är skitbra - när det väl funkar!!!!

170.gif

Av ♥Jennie♥ - 16 januari 2009 00:04

... att idag när jag ringde en mäklare för att kolla på ett hus, vilket vi inte gjort på väldigt länge - fick Fidde ett papper från posten där det stod att

vi var välkomna på en husvisning på ett annat ställe!!!

Då hade vi inte ens bett om det.

Ganska komiskt...

Allt för att göra sig synbar.

  







Av ♥Jennie♥ - 15 januari 2009 23:37

Vad det hade varit praktiskt om jag hade haft en bil nu.

Det kunde varit en liten minibil som jag o Hanna hade kunnat åka i.

Det hade räckt.

Tänk bara att kunna åka o handla!

Själv!!!

Eller med Hanna...

Bara hon o jag.

Slippa ta cykeln för en gångs skull.

Slippa cykla ostadigt och vara rädd för lilla minsta sten.


  glitterwords37_www-animaatjes-nl.gif


En fullproppad kasse på varje handtag och en i korgen där framme.

Wiiiiiiii...

Då gäller det minsann att ha bra balans...

Hade jag haft en bil - kunde jag kommit ut från affären med 5 kassar.

Nej kanske t om 6...

Bara att öppna bagageluckan och sen hiva in dom!!!

i111868125_15892_www-animaatjes-nl.gif

Har kollat på Blocket efter nån billig fin sak.

När man väl hittar en intressant annons, är där ingen bild på bilen,

bytes till en annan, finns fel på den eller också är bilfan inte besiktigad.

Morr!!!


37.gif







Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards