Alla inlägg under januari 2009

Av ♥Jennie♥ - 28 januari 2009 09:39

Jag blir så irriterad på folk som ringer

upp mitt mobilnummer o sen inte svarar.

Igår ringde det och jag svarade, ingen i luren.

Nu ringde det precis och jag svarade, ingen där.

Grrrr...

Slog upp numret på Hitta och fick reda på

att det fanns ingen adress till det numret.

Ringde Telia och frågade vem det tillhörde.

Det var ett Telemarketing-nummer och jag blev kopplad dit.

"- Ja hejsan mitt namn är Jennie!"

" - Hej!"

"- Jag undrar varför Ni ringer till min mobil och sen inte svarar?"

"- Jo det kan vara så att våra datorer är inprogrammerade till olika mobilnummer och den som svarar först får prata!"

"- Eh... okeej, men jag tycker att det känns ganska

irriterande eftersom det händer så många gånger!"

"- Jo, jag förstår det...men...!"

"- Så nu vill jag att Ni tar bort mitt nummer från datan!"

"- Okej, vad har Du för nummer?"

"- * * * * * * * * * *!"

"- Okej nu är det bortplockat!"

"- Tack!"

 


Jag blir så less på telesäljare överhuvudtaget.

Vill jag ha en tidning eller underkläder eller vad det nu brukar vara för nåt,

så går jag hellre till en affär och tittar, känner, funderar och avgör DÄR om jag vill ha varan eller inte.

Jag vill inte köpa nåt genom en telefonlur...

Okej jag köper grejer genom en dataskärm - men då ser jag iallafall vad det

är jag köper!!!








Av ♥Jennie♥ - 27 januari 2009 21:00

 Nu ligger Hanna i sin säng, kollar på film, tror faktiskt det var Anki & Pytte och det är en av alla de 100 favvisar hon har just nu för tillfället...

Ibland blir det för jobbigt att komma på vilken film som verkar vara mest lockande för kvällen och då får hon lite hjärnsläpp och väljer de vi inte har.

Sen ska hon ha Ida, Felicia och Elefanten intill sig, omstoppade med täcke.

Det är nog enda gången jag hinner se att hon har täcke på sig.

Annars ligger hon helst utan.

Oftast utan pyjamas eller nattlinne också.

Men hon tycker om att ha det på sig i början, ca 10 minuter sen hör man:

"- Mamma...får jag ta av mig nattlinnet?"

Om jag inte har alldeles fel, så kommer jag ihåg

när jag o syrran bodde hemma och vi skulle lägga oss.

Sorry sis, men måste berätta!!! *blinkar med ögat*...

Mamma o pappa fick stoppa in Jossas sängtäcke in under madrassen så

tajt det bara gick och helst skulle hon känna sig som en stoppad korv!!!

Stackars mamma o pappa slet som några djur med allt tjatandes:

"- STOPPA IN DET MEEEEEER, DET ÄR KAAAAAALLT!"

 

Memories.

Memories.

Memories.

Ha ha ha...

Jag tror att dom bara ville säga:

 

Jag vet att jag kommer säkert få igen...

You know what sis???


I Love You Glitter Graphics



I natt fick jag gå in med Hanna tre gånger innan hon väl somnade,

 (antagligen utmattad av att gå upp för att försöka ligga hos oss)

i sin egen säng och verkligen stannade där tills morgonkvisten.

Jag lovade henne att hon fick ligga hos mig när Fidde gått till jobbet

för då kunde hon bre ut sig så mycket hon ville fast i hans säng, hi hi...

Hon kom in och frågade om hon fick ligga hos mig.

Trött och vimmelkantig sa jag till henne att

hon kunde komma när pappa gått till jobbet.

Hon gick snällt in till sitt rum igen.

Utan protest...

x5.gif

Jag kollade på klockan som visade 6.48, vände mig om mot Fidde.

Trodde jag.

Han hade redan åkt...

Upp o hämtade in en glad dotter som fick ligga en stund i vår säng...


 Dividers Graphics



                                           Visste Du Att:

  • Syran i din mage är så stark att den kan lösa upp rakblad av stål...





  • Tuesday Glitter Graphics

Av ♥Jennie♥ - 27 januari 2009 17:29

 i161226232_43555_www-animaatjes-nl.gif

Körde Hanna till dagis i morse.

Guuud vad det kändes lyxigt.

Men ändå ganska onödigt.

Det är typ 200 meter från hemmet till dagis.

Kan vara nice med bil i värsta snöstormen eller i ösregn.

Men fan inte en dag som är helt okej - som idag...

  


Jag körde ut till Ekohallen och det var inte många där kan jag lova.

Inte så dags på förmiddagen.

Jag tror inte ens att jag själv har varit där så tidigt nån gång.

Klockan var runt 09.20, ha ha ha....

Jag visste inte vad jag behövde där, men jag ville köra dit bara för att.

Kom på att mitt senaste och godaste sköljmedel "Heart"...

 

...höll på att ta slut så då kunde jag ju köpa nya såna.

Mhm vilken superbra idé...

Eller näe, det sket sig totalt för dom var slut.

i106758431_83746_2_www-animaatjes-nl.gif

Varför skulle jag nu ha sån osis när jag väl kunde ta mig ut dit?

Jääääääla shrrrrrriiiiiiit!!!!

  

Hittade en svart dunjacka som kostat 499 kr men reades ut för 129 kr.

Tittade, provade och köptes!!!

Tandkräm och en tidning blev det i kassen med mig ut.

Det var billigt för att vara MIG inne på Ekohallen.


Bilen styrdes vidare mot mamsens jobb och hälsade på en snabbis.

Sen blev det en likadan snabbis på Rusta.

Fan vad det känns gött att kunna ta sig dit man vill.

i15341301_24759_2_www-animaatjes-nl.gif

Slippa c y k l a... 

Det är så konstigt...

Men skönt.

Jag erkänner:

Jag är redan beroende.

Pinkcourtny_www-animaatjes-nl.gif










Av ♥Jennie♥ - 27 januari 2009 00:29

Idag ska mannen börja pisstidigt på jobbet.

Redan kl halv sju.

En annan och en tredje sussar gott här hemma då.

Men inte länge till.

Alarmet väcker mig 7.15 o då ska jag upp.

Hanna ska till dagis och jag ska inte cykla dit.

Jag ska köra henne i bil för en gångs skull, ha ha.

Visst, det är bara några 100 meter dit

men jag ska köra, bara för att jag kan!!!

Hon ska nog bara vara där en liten stund...

Sen blir det kanske att hämta syrran på körskolan och skjutsa hem henne.

(Det blev aldrig jag på motorcykeln o hon i sidovagnen som vi sa när vi var mindre utan jag håller mig nog endast till bil...)

Hon bjuder nog på "faffe" om jag tar med en ful kolädda...


  


Skiter planen sig så drar jag nog ut till EKO....

Där har jag aldrig varit...

By My Self...

 Tuesday Glitter Graphics










Av ♥Jennie♥ - 26 januari 2009 23:31

Idag fick jag lust att baka Kardemummaknyten som Leila bakar!

Plockade fram alla ingredienser och frågade om Hanna ville hjälpa mig.

Hon malde kardemummakärnor i morteln, smulade ner jäst som sen blandades ut med mjölk, hällde i mjöl, rörde o rörde, kavlade egen deg, ja hon hjälpte mig med det mesta.

Jag gjorde smeten som skulle vara inuti men la i lite nötkräm och tänkte att det kunde vara smaskigt, kanel, kardemumma och så lite nougatig nötkräm.

Degen klipptes, snurrades och såg superfina ut efter jäsningen...


Så här långt såg dom fylliga ut...

Sen var det nåt lustigt som hände i ugnen.

Det var nog vårt förbannade ugnsmonster som ville våra bullar illa.

När jag tog ut dom efter ca 10 minuter, så såg dom

ut precis som några nylagda koläddor som fått albinosjukan....


Fasen vad jag blev förbannad.

Vad hade hänt?

Platta och jädrans fula choklad-kanels-kardemumma-läddor...

Jag kollade på recepet och upptäckte att jag glömde att ha i ägg.

  

Ändå låg det t om 5 ägg framme i en skål...

Gör ägg verkligen så stor skillnad från platta läddor till höga läddor??? 

Ja ja, vi kan ju alltid bjuda på skiten...







Presentation

Omröstning

Vilka färger används mest under påsken i Ditt hem?
 Vitt/blått/grönt
 Grönt/lila/rosa
 Turkost/lila/gult
 Orange/gult
 Rosa/orange/gult
 Blått/rött/grönt
 Rött/orange/brunt
 Gult/grönt/rosa
 Lila/rosa/gult
 Alla färgkombinationer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards